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Exhibit 99.1
マテル社、2025年第3四半期決算を発表
2025年第3四半期ハイライト 対前年同期比
-純売上高は17億3,600万ドル、報告ベースでは6%減、恒常為替レートベースでは7%減
-売上総利益率は50.0%で310bpの低下、調整後売上総利益率は50.2%で290bpの低下となった。
-営業利益は1億800万ドル減の3億8,000万ドル、調整後営業利益は1億1,700万ドル減の3億8,700万ドル。
-純利益は2億7800万ドルで、9400万ドル減少した。
-1株当たり利益は1.09ドルに対し0.88ドル、調整後1株当たり利益は1.14ドルに対し0.89ドル
-2億200万ドルの自社株買いを実施し、年初来の累計は4億1200万ドルとなった。
-2025年のガイダンスを再表明、2025年の自社株買い目標6億ドルを再確認
カリフォルニア州エル・セグンド、2025 年 10 月 21 日 - マテル社(NASDAQ: MAT)は本日、2025 年第 3 四半期決算を発表した。
マテル社の会長兼CEOであるイノン・クライツ氏は、次のように述べた:「当社の米国事業は、第3四半期には小売店からの注文パターンが業界全体で変化したため厳しい結果となりましたが、当社の事業の基盤は強固であり、当社製品に対する消費者の需要はどの地域でも伸びています。第4四半期に入ってから、米国の小売店からの注文が大幅に加速し、当社のPOSも伸びています。通期を展望すると、マテル社にとって良いホリデーシーズンとなり、第4四半期には力強いトップラインの成長が期待されます。当社は2025年通年のガイダンスを再度発表し、IP主導の玩具ビジネスを成長させ、エンターテイメントを拡大する戦略を進めています。"
マテル社のポール・ルー最高財務責任者(CFO)は、「我々はダイナミックな環境の中で卓越した経営を行い、引き続き『利益ある成長のための最適化』コスト削減プログラムを実行した。当四半期に2億200万ドルの自社株買いを行い、今年中に6億ドルの自社株買いを行う予定です。バランスシートは強固で、ホリデーシーズンを迎えるにあたり、自社在庫、小売在庫ともに適切な水準にあります。ガイダンスを達成する態勢は整っている。
Third Quarter Financial Overview
売上高
売上高は 17 億 3,600 万ドルで、報告通りでは前年同期比 6%減、恒常為替レートベースでは同 7%減となりました。報告ベース売上高の減少は主に北米における12%の減少によるものですが、国際事業における3%の増加により一部相殺されました。恒常為替レートによる売上高の減少は、北米における12%の減少によるもので、海外は同程度でした。
売上総利益率
売上総利益率は前年同期の 53.1%に対して 50.0%に減少し、調整後売上総利益率は 53.1%に対して 50.2%に減少した。売上総利益率の減少は主に、不利な為替、インフレ、関税費用、販売調整額の増加の影響によるもので、経費節減により一部相殺された。
営業利益
報告営業利益は1億800万ドル減の3億8,000万ドル、調整後営業利益は1億1,700万ドル減の3億8,700万ドルであった。報告営業利益および調整後営業利益の減少は主に売上高および売上総利益率の減少によるものである。
Cash Flow
2025年9月30日に終了した9ヵ月間において、営業活動に使用されたキャッシュ・フローは2億300万ドルで、1億4,200万ドル増加した。
投資活動に使用されたキャッシュ・フローは9,800万ドルで、主に資本支出の減少により5,400万ドル改善した。
財務活動およびその他に使用されたキャッシュ・フローは3億9,500万ドルで、7,100万ドル増加した。これは主に、2025年1-9月期における自社株買いの増加によるもので、為替変動による現金への好影響により一部相殺された。
第3四半期カテゴリー別総売上高
全世界のドール売上高は、主にバービーの減少により、報告通りでは前年同期比11%減、恒常為替レートベースでは12%減の6億7,400万ドルとなりました。
フィッシャープライス、プリスクール・エンタテインメント、ベビーギア&パワーウィールの減少により、幼児・児童・幼児教育事業の売上総利益は、報告ベースで25%減、恒常為替レートベースでは26%減の2億6,200万ドルとなりました。
車両部門の全世界売上総利益は、主にホットウィールの成長に牽引され、報告通り8%増、恒常為替レートベースでは6%増の6億2,600万ドルとなった。
アクションフィギュア、ビルディングセット、ゲーム、その他の売上総利益は4億400万ドルで、報告通り11%増、恒常為替レートベースでは9%増となりました。
2025 Guidance
マテル社の2025年通年ガイダンスは依然維持されている:
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| (単位:百万ドル、1株当たり利益と百分率を除く) |
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FY2025 Guidance |
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FY2024 Actual |
| 売上高 |
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+1% to 3%* |
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$5,380 |
| 調整後売上総利益率 |
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Approx. 50% |
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50.9% |
| Adjusted Operating Income |
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$700 ~ $750 |
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$738 |
| Adjusted Tax Rate |
|
23% - 24% |
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21% |
| Adjusted EPS |
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$1.54 - $1.66 |
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$1.62 |
| フリーキャッシュフロー |
|
Approx. $500 |
|
$598 |
*in Constant Currency
マテル社のガイダンスは、同社が現在認識していることを考慮したものであるが、市場の変動、世界貿易に影響を与えるさらなる規制措置を含む予期せぬ混乱、その他のマクロ経済的リスクや不確実性の影響を受ける可能性がある。
恒常為替レートベースの純売上高、調整粗利益率、調整営業利益、調整税率、調整EPS、およびフリーキャッシュフローを含む、マテル社の将来見通しベースの非GAAP財務指標の調整表は、不合理な努力なしには入手できない。マテル社は、対応する GAAP 指標から除外される項目(為替レートの変動の影響、異常損益または費用、退職金およびリストラ費用を含む)を、予測不可能な性質のため十分な確実性をもって予測することができず、マテル社の GAAP 指標に大きな影響を与える可能性があります。
コンファレンスコールとライブウェブキャスト
本日午後5時(米国東部夏時間)、マテル社は投資家および金融アナリストを対象としたカンファレンス・コールを開催し、最新の業績について説明します。この電話会議はマテル社の投資家向けウェブサイト(https://investors.mattel.com)でウェブキャストされます。ライブ・コールをお聞きになるには、少なくとも10分前までにウェブサイトにログインし、登録、ダウンロード、必要なオーディオ・ソフトウェアのインストールを行ってください。ウェブキャストのアーカイブはマテル社の投資家向けウェブサイトで12ヶ月間利用可能で、ライブコールの終了後約3時間からアクセスできます。
Forward-Looking Statements
This press release contains a number of forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements can be identified by the fact that they do not relate strictly to historical or current facts and include statements regarding Mattel’s guidance and goals for future periods and other future events. The use of words such as “anticipates,” “expects,” “intends,” “plans,” “projects,” “looks forward,” “confident that,” “believes,” and “targeted,” among others, generally identify forward-looking statements. These forward-looking statements are based on currently available operating, financial, economic, and other information and assumptions, and are subject to a number of significant risks and uncertainties. A variety of factors or combination of factors, many of which are beyond Mattel’s control, may cause actual future results or outcomes, or the timing of those results or outcomes, to differ materially from those contained in any forward-looking statements. Specific factors that might cause such a difference include, but are not limited to: (i) Mattel’s ability to design, develop, produce, manufacture, source, ship, and distribute products in a timely and cost-effective manner; (ii) sufficient interest in and demand for the products and entertainment Mattel offers by retail customers and consumers to profitably recover Mattel’s costs; (iii) downturns in economic conditions affecting Mattel’s markets which can negatively impact retail customers and consumers, and which can result in lower employment levels and lower consumer disposable income and spending, including lower spending on purchases of Mattel’s products; (iv) other factors which can lower discretionary consumer spending, such as higher costs for fuel and food, drops in the value of homes or other consumer assets, and high levels of consumer debt; (v) potential difficulties or delays Mattel may experience in implementing cost savings and efficiency enhancing initiatives; (vi) other economic and public health conditions or regulatory changes in the markets in which Mattel and its customers and suppliers operate, which could create delays or increase Mattel’s costs, such as higher commodity prices, labor costs or transportation costs, or outbreaks of disease; (vii) the effect of inflation on Mattel’s business, including cost inflation in supply chain inputs and increased labor costs, as well as pricing actions taken in an effort to mitigate the effects of inflation; (viii) currency fluctuations, including movements in foreign exchange rates, which can lower Mattel’s net revenues and earnings, and significantly impact Mattel’s costs; (ix) the concentration of Mattel’s customers, potentially increasing the negative impact to Mattel of difficulties experienced by any of Mattel’s customers, such as bankruptcies or liquidations or a general lack of success, or changes in their purchasing or selling patterns; (x) the inventory policies of Mattel’s retail customers, as well as the concentration of Mattel’s revenues in the second half of the year, which coupled with reliance by retailers on quick response inventory management techniques, increases the risk of underproduction, overproduction, and shipping delays; (xi) legal, reputational, and financial risks related to security breaches or cyberattacks; (xii) work disruptions, including as a result of supply chain disruption such as plant or port closures, which may impact Mattel’s ability to manufacture or deliver product in a timely and cost-effective manner; (xiii) the impact of competition on revenues, margins, and other aspects of Mattel’s business, including the ability to offer products that consumers choose to buy instead of competitive products, the ability to secure, maintain, and renew popular licenses from licensors of entertainment properties, and the ability to attract and retain talented employees and adapt to evolving workplace models; (xiv) the risk of product recalls or product liability suits and costs associated with product safety regulations; (xv) tariffs, trade restrictions, or trade barriers, which depending on the effective date and duration of such measures, changes in the amount, scope, and nature of such measures in the future, any countermeasures that the target countries may take, and any mitigating actions that may become available, could increase Mattel’s product costs and other costs of doing business, and other changes in laws or regulations in the United States and/or in other major markets, such as China, in which Mattel operates, including, without limitation, with respect to taxes, trade policies, product safety, or sustainability, which may also increase Mattel’s product costs and other costs of doing business, and in each case reduce Mattel’s earnings and liquidity; (xvi) business disruptions or other unforeseen impacts due to economic instability, political instability, civil unrest, armed hostilities (including the impact of the Russia-Ukraine war and geopolitical developments in the Middle East) or terrorist activities, natural and man-made disasters, pandemics or other public health crises, or other catastrophic events; (xvii) failure to realize the planned benefits from any investments or acquisitions made by Mattel; (xviii) the impact of other market conditions or third-party actions or approvals, including those that result in any significant failure, inadequacy, or interruption from vendors or outsourcers, which could reduce demand for Mattel’s products, delay or increase the cost of implementation of Mattel’s programs, or alter Mattel’s actions and reduce actual results; (xix) changes in financing markets or the inability of Mattel to obtain financing on attractive terms; (xx) the impact of litigation, arbitration, or regulatory decisions or settlement actions; (xxi) Mattel’s ability to navigate regulatory frameworks in connection with new areas of investment, product development, or other business activities, such as artificial intelligence, non-fungible tokens, and cryptocurrency; (xxii) an inability to remediate the material weakness in Mattel's internal control over financial reporting, or additional material weaknesses or other deficiencies in the future or the failure to maintain an effective system of internal control; and (xxiii) other risks and uncertainties as may be described in Mattel’s filings with the Securities and Exchange Commission, including the “Risk Factors” section of Mattel’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2024 and Quarterly Report on Form 10-Q for the three months ended March 31, 2025, and subsequent periodic filings, as well as in Mattel’s other public statements.
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CONDENSED CONSOLIDATED BALANCE SHEETS1
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