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UNITED STATES
SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION
Washington, D.C. 20549
_____________________________________________
FORM 8-K
______________________________________________ 
現行レポート
セクション13または15に基づいて(d)
1934年の証券取引所法の
報告日(最も古い事象が報告された日:
July 23, 2025
______________________________________________
MATTEL, INC.
(チャーターで指定された登録者の正確な名前)
 ______________________________________________
 
デラウェア   001-05647   95-1567322
(会社設立の州またはその他の管轄区域)   (CommissionFile No.)   (I.R.S. EmployerIdentification No.)

333 Continental Boulevard
El Segundo, California 90245-5012
(主要経営陣の住所)

登録者の電話番号(市外局番を含む
(310) 252-2000
N/A
(前回の報告書以降に変更があった場合、旧姓または旧住所)
  ______________________________________________ 
Form8-Kの提出が、以下の条項のいずれかに基づく登録者の提出義務を同時に満たすことを意図している場合は、以下の該当するチェックボックスをチェックしてください:
 
証券法に基づく規則425に従った書面によるコミュニケーション(17 cfr 230.425)
取引所法の下でのルール14a-12(17 cfr 240.14a-12)に基づく資料の勧誘。)
取引所法の規則14d-2(b)に基づく開始前のコミュニケーション(17 cfr 240.14d-2(b))
証券取引法の規則13e-4(c)に基づく開始前のコミュニケーション(17 cfr 240.13e-4(c))
法第12条(b)に従って登録された証券:
Title of each class Trading Symbol(s) 登録されている各取引所の名称
普通株式、1株あたり1ドル MAT ナスダック・グローバル・セレクト・マーケット
登録者が1933年証券法規則405(本章230.405節)または1934年証券取引法規則12b-2(本章240.12b-2節)で定義される新興成長企業であるかどうかをチェックマークで示す。
Emerging growth company  ☐
新興成長企業の場合、登録者が取引所法第13条(a)に従い提供される新規または改訂された財務会計基準に準拠するための移行期間の延長を利用しないことを選択した場合は、チェックマークで示す。☐



セクション2 - 財務情報
Item 2.02 営業成績および財務状況
は 2025 年 7 月 23 日、2025 年第 2 四半期決算に関するプレスリリースを発表した。この添付資料は参照により本書に組み込まれる。
Form 8-Kの一般教示B.2に従い、別紙99.1を含む本Current Report on Form 8-Kに記載された情報は、改正1934年証券取引法(以下「取引所法」)第18条において「提出」されたものとはみなされず、また同条の法的責任を問われるものでもなく、当該提出書類において明示的に言及されている場合を除き、改正1933年証券取引法または取引所法に基づき提出された登録届出書またはその他の書類に参照により組み込まれることはありません。
第9節 - 財務諸表および添付資料
Item 9.01 財務諸表および添付資料
(d) 証拠書類d 別紙:マテル社発行の 2025 年 7 月 23 日付プレスリリース。
 
Exhibit No.    Exhibit Description
   2025年7月23日付プレスリリース
104 カバーページ インタラクティブデータファイル(inline xbrlドキュメントに埋め込まれています。)

 ** Furnished herewith



SIGNATURE
1934年証券取引法の要件に従い、登録者は本報告書に正式に権限を付与された署名者により、登録者を代表して署名させた。
 
MATTEL, INC.Registrant
By: /s/ Jonathan Anschell
  Name: Jonathan Anschell
  Title: エグゼクティブ・バイスプレジデント、最高法務責任者、および秘書
Dated: July 23, 2025

EX-99.1 2 matq22025earningsrelease.htm EX-99.1 Document
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NEWS RELEASE
Exhibit 99.1

マテル社、2025年第2四半期決算を発表
2025年第2四半期ハイライト 前年同期比
-純売上高は報告ベースおよび恒常為替レートベースで6%減の10億1900万ドル
-売上総利益率は50.9%で170bpの増加、調整後売上総利益率は51.2%で200bpの増加となった。
-営業利益は7,800万ドルで500万ドルの減少、調整後営業利益は8,800万ドルで800万ドルの減少
-純利益は5,300万ドルで、400万ドルの減少
-1株当たり利益は0.17ドルに対し0.16ドル、調整後1株当たり利益は0.19ドル、前年同期と変わらず。
-5,000万ドルの自社株買いを実施し、上半期の総額は2億1,000万ドルとなった。
-2025年の見通しを更新しガイダンスを再開、2025年の自社株買い目標6億ドルを再確認
カリフォルニア州エル・セグンド、2025 年 7 月 23 日 - マテル社(NASDAQ: MAT)は本日、2025 年第 2 四半期決算を発表した。
マテル社の会長兼CEOであるイノン・クライツ氏は、次のように述べた:「第2四半期の業績は、現在のマクロ経済環境における卓越したオペレーションを反映したものであり、マテルのIP主導の玩具ビジネスを成長させ、エンターテインメントを拡大する戦略を引き続き実行しています。当社は有意義な売上総利益率の拡大を達成し、国際的な成長を遂げ、エンターテインメント事業をさらに進展させました。私たちはテクノロジーを採用し、ワールドクラスのパートナーと協力することで、私たちの象徴的なブランドに新しい生命を吹き込み、マテル社を長期的な成功に導きます。"
マテル社のポール・ルー最高財務責任者(CFO)は、「マテル社の調整後EPSは、世界的な貿易力学と小売業者の注文パターンのタイミングシフトが米国事業に影響を与えたにもかかわらず、昨年と同じでした。我々はアクションフィギュアとビークルで成長し、POSを増加させ、株式を買い戻しました。当社は、ブランド・ポートフォリオの力と、現在進行中の不確実性を乗り切る能力に自信を持っています。当社のバランスシートは強固であり、長期的な株主価値を創造するために資本配分の優先順位に沿って実行しています。"
Second Quarter Financial Overview
売上高
売上高は、前年同期比 6%減の 10 億 1,900 万ドルとなりました。売上高の減少は北米における 16%の減少によるものですが、海外における 7%の増加により一部相殺されました。
売上総利益率
報告ベースの売上総利益率は前年同期の 49.2%から 50.9%に、調整後売上総利益率は 49.2%から 51.2%に増加しました。売上総利益率の増加は主に「利益ある成長のための最適化(Optimizing for Profitable Growth)」プログラムによる節約、在庫管理コストの減少、および有利なミックスによるもので、コスト・インフレにより一部相殺されました。
営業利益
報告営業利益は7,800万ドルで500万ドルの減少、調整後営業利益は8,800万ドルで800万ドルの減少であった。営業利益の減少は主に売上高の減少によるもので、売上総利益率の上昇およびその他販売管理費の減少により一部相殺された。
Cash Flow
2025年6月30日に終了した6ヵ月間において、営業活動に使用されたキャッシュ・フローは2億7,500万ドルとなり、5,800万ドル増加した。
投資活動に使用されたキャッシュ・フローは5,500万ドルで、1,800万ドルの改善となったが、これは主に為替予約からの収入が増加したことによるものである。
財務活動およびその他に使用されたキャッシュ・フローは1億8,800万ドルで、主に為替変動の好影響により6,100万ドル改善した。


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NEWS RELEASE
第2四半期カテゴリー別総売上高
全世界のドール売上高は、主にバービーの減少により、報告通りおよび恒常為替レートベースで前年同期比19%減の3億3,500万ドルとなりました。
乳幼児・幼児・就学前児童の売上総利益は1億4,300万ドルで、報告ベース、恒常為替レートベースともに25%減少しましたが、これは主にフィッシャープライス、ベビーギア&パワーウィールの減少によるものです。
車両部門の全世界売上総利益は4億700万ドルで、報告ベースでも恒常為替レートベースでも10%増加したが、これは主にホットウィールの成長に牽引されたものである。
アクション・フィギュア、ビルディング・セット、ゲーム、その他の全世界における売上総利益は2億6,400万ドルで、報告通り、また恒常為替レートベースでも16%増加しました。
2025 Guidance
マテル社の2025年通年ガイダンスは更新された:
(単位:百万ドル、1株当たり利益と百分率を除く) Updated FY 2025 Guidance Prior FY2025 Guidance FY2024 Actual
売上高 +1% to 3%* +2% to 3%* $5,380
調整後売上総利益率 Approx. 50% Comparable 50.9%
Adjusted Operating Income $700 ~ $750 $740 ~ $765 $738
Adjusted Tax Rate 23% - 24% 23% - 24% 21%
Adjusted EPS $1.54 - $1.66 $1.66 - $1.72 $1.62
フリーキャッシュフロー Approx. $500 Approx. $600 $598
*in Constant Currency
マテル社のガイダンスは、同社が現在認識していることを考慮したものであるが、市場の変動、世界貿易に影響を与えるさらなる規制措置を含む予期せぬ混乱、その他のマクロ経済的リスクや不確実性の影響を受ける可能性がある。
恒常為替レートベースの純売上高、調整粗利益率、調整営業利益、調整税率、調整EPS、およびフリーキャッシュフローを含む、マテル社の将来見通しベースの非GAAP財務指標の調整表は、不合理な努力なしには入手できない。マテル社は、対応する GAAP 指標から除外される項目(為替レートの変動の影響、異常損益または費用、退職金およびリストラ費用を含む)を、予測不可能な性質のため十分な確実性をもって予測することができず、マテル社の GAAP 指標に大きな影響を与える可能性があります。
コンファレンスコールとライブウェブキャスト
本日午後5時(米国東部夏時間)、マテル社は投資家および金融アナリストを対象としたカンファレンス・コールを開催し、最新の業績について説明します。この電話会議はマテル社の投資家向けウェブサイト(https://investors.mattel.com)でウェブキャストされます。ライブ・コールをお聞きになるには、少なくとも10分前までにウェブサイトにログインし、登録、ダウンロード、必要なオーディオ・ソフトウェアのインストールを行ってください。ウェブキャストのアーカイブはマテル社の投資家向けウェブサイトで12ヶ月間利用可能で、ライブコールの終了後約3時間からアクセスできます。



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NEWS RELEASE
将来の見通しに関する記述についての注意事項
Mattel cautions the reader that this press release contains a number of forward-looking statements, which are statements that relate to the future and are, by their nature, uncertain. Forward-looking statements can be identified by the fact that they do not relate strictly to historical or current facts and include statements regarding Mattel’s guidance and goals for future periods and other future events. The use of words such as “anticipates,” “expects,” “intends,” “plans,” “projects,” “looks forward,” “confident that,” “believes,” and “targeted,” among others, generally identify forward-looking statements. These forward-looking statements are based on currently available operating, financial, economic, and other information and assumptions, and are subject to a number of significant risks and uncertainties. A variety of factors or combination of factors, many of which are beyond Mattel’s control, may cause actual future results or outcomes, or the timing of those results or outcomes, to differ materially from those contained in any forward-looking statements. Specific factors that might cause such a difference include, but are not limited to: (i) Mattel’s ability to design, develop, produce, manufacture, source, ship, and distribute products in a timely and cost-effective manner; (ii) sufficient interest in and demand for the products and entertainment Mattel offers by retail customers and consumers to profitably recover Mattel’s costs; (iii) downturns in economic conditions affecting Mattel’s markets which can negatively impact retail customers and consumers, and which can result in lower employment levels and lower consumer disposable income and spending, including lower spending on purchases of Mattel’s products; (iv) other factors which can lower discretionary consumer spending, such as higher costs for fuel and food, drops in the value of homes or other consumer assets, and high levels of consumer debt; (v) potential difficulties or delays Mattel may experience in implementing cost savings and efficiency enhancing initiatives; (vi) other economic and public health conditions or regulatory changes in the markets in which Mattel and its customers and suppliers operate, which could create delays or increase Mattel’s costs, such as higher commodity prices, labor costs or transportation costs, or outbreaks of disease; (vii) the effect of inflation on Mattel’s business, including cost inflation in supply chain inputs and increased labor costs, as well as pricing actions taken in an effort to mitigate the effects of inflation; (viii) currency fluctuations, including movements in foreign exchange rates, which can lower Mattel’s net revenues and earnings, and significantly impact Mattel’s costs; (ix) the concentration of Mattel’s customers, potentially increasing the negative impact to Mattel of difficulties experienced by any of Mattel’s customers, such as bankruptcies or liquidations or a general lack of success, or changes in their purchasing or selling patterns; (x) the inventory policies of Mattel’s retail customers, as well as the concentration of Mattel’s revenues in the second half of the year, which coupled with reliance by retailers on quick response inventory management techniques, increases the risk of underproduction, overproduction, and shipping delays; (xi) legal, reputational, and financial risks related to security breaches or cyberattacks; (xii) work disruptions, including as a result of supply chain disruption such as plant or port closures, which may impact Mattel’s ability to manufacture or deliver product in a timely and cost-effective manner; (xiii) the impact of competition on revenues, margins, and other aspects of Mattel’s business, including the ability to offer products that consumers choose to buy instead of competitive products, the ability to secure, maintain, and renew popular licenses from licensors of entertainment properties, and the ability to attract and retain talented employees and adapt to evolving workplace models; (xiv) the risk of product recalls or product liability suits and costs associated with product safety regulations; (xv) tariffs, trade restrictions, or trade barriers, which depending on the effective date and duration of such measures, changes in the amount, scope, and nature of such measures in the future, any countermeasures that the target countries may take, and any mitigating actions that may become available, could increase Mattel’s product costs and other costs of doing business, and other changes in laws or regulations in the United States and/or in other major markets, such as China, in which Mattel operates, including, without limitation, with respect to taxes, trade policies, product safety, or sustainability, which may also increase Mattel’s product costs and other costs of doing business, and in each case reduce Mattel’s earnings and liquidity; (xvi) business disruptions or other unforeseen impacts due to economic instability, political instability, civil unrest, armed hostilities (including the impact of the Russia-Ukraine war and geopolitical developments in the Middle East) or terrorist activities, natural and man-made disasters, pandemics or other public health crises, or other catastrophic events; (xvii) failure to realize the planned benefits from any investments or acquisitions made by Mattel; (xviii) the impact of other market conditions or third-party actions or approvals, including those that result in any significant failure, inadequacy, or interruption from vendors or outsourcers, which could reduce demand for Mattel’s products, delay or increase the cost of implementation of Mattel’s programs, or alter Mattel’s actions and reduce actual results; (xix) changes in financing markets or the inability of Mattel to obtain financing on attractive terms; (xx) the impact of litigation, arbitration, or regulatory decisions or settlement actions; (xxi) Mattel’s ability to navigate regulatory frameworks in connection with new areas of investment, product development, or other business activities, such as artificial intelligence, non-fungible tokens, and cryptocurrency; (xxii) an inability to remediate the material weakness in Mattel's internal control over financial reporting, or additional material weaknesses or other deficiencies in the future or the failure to maintain an effective system of internal control; and (xxiii) other risks and uncertainties as may be described in Mattel’s filings with the Securities and Exchange Commission, including the “Risk Factors” section of Mattel’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2024 and Quarterly Report on Form 10-Q for the three months ended March 31, 2025, and subsequent periodic filings, as well as in Mattel’s other public statements.


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CONDENSED CONSOLIDATED BALANCE SHEETS1 

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