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Exhibit 99.1
マテル社、2024年第1四半期決算を発表
2024年第1四半期のハイライト(前年同期比
-純売上高は8億1,000万ドル、報告ベースおよび恒常為替レートベースで1%減
-売上総利益率は48.0%で800ベーシス・ポイント増加、調整後売上総利益率は48.3%で830ベーシス・ポイント増加した。
-営業損失は8,000万ドル改善し3,600万ドル、調整後営業損失は6,300万ドル改善し2,300万ドルとなった。
-純損失は2,800万ドル、7,800万ドルの改善
-1株当たり損失は0.30ドルに対し0.08ドル、調整後1株当たり損失は0.24ドルに対し0.05ドル。
-調整後EBITDAは6,700万ドル改善し、5,400万ドルとなった。
-億ドルの自社株買い
-2024年のガイダンスを再表明
カリフォルニア州エル・セグンド、2024 年 4 月 23 日 - マテル社(NASDAQ: MAT)は本日、2024 年第 1 四半期決算を発表した。
マテル社の会長兼CEOであるイノン・クライツ氏は次のように述べた:「売上総利益率の大幅な拡大、調整後EBITDAのプラス、フリーキャッシュフローの非常に力強い改善により、良いスタートを切ることができました。当社製品に対する消費者の需要動向は当四半期を通じて改善し、2024年には業界を凌駕し、市場シェアを拡大する見込みです。当社はIP主導の玩具事業を成長させ、エンターテインメントを拡大する戦略を実行しています。"
マテル社のアンソニー・ディシルベストロ最高財務責任者(CFO)は、「我々は、主に利益率の拡大により、力強い最終業績を達成し、当四半期に1億ドルの自社株買いを行い、通期ガイダンスの達成に向けて順調に進んでいる。2024年に6,000万ドルのコスト削減、2026年までに合計2億ドルのコスト削減を目標とする "Optimizing for Profitable Growth "プログラムから引き続き利益を得られると期待しています。"
Financial Overview
第1四半期の純売上高は、報告ベース、恒常為替レートベースともに前年同期比1%減となった。報告営業損失は8,000万ドル改善し3,600万ドル、調整後営業損失は6,300万ドル改善し2,300万ドルでした。1株当たり報告純損失は0.08ドルで、0.22ドルの改善、調整後1株当たり損失は0.05ドルで、0.19ドルの改善。
北米セグメントの売上高は報告ベースでも恒常為替レートベースでも2%増加した。
北米セグメントの売上総利益は、自動車(主にホットウィール)およびアクションフィギュア、ビルディングセット、ゲーム、その他(主にアクションフィギュア)の成長により、報告通りおよび恒常為替レートベースで1%増加したが、幼児・幼児・プリスクール(主にベビーギア)および人形(主にディズニープリンセスおよびディズニーフローズン)の減少により一部相殺された。
国際部門の売上高は報告通り4%減、恒常為替レートベースでは5%減となった。
海外事業の売上総利益は、車両(主にホットウィール)の伸びにより一部相殺されたものの、人形(主にディズニープリンセス・ディズニーフローズン)、乳幼児・幼児・プリスクール(主にフィッシャープライスおよびプリスクール・エンターテインメント)、アクションフィギュア・ビルディングセット・ゲーム・その他(主にアクションフィギュア)の減少により、報告通り4%減少(恒常為替レートベースでは6%減少)した。
報告粗利益率は前年同期の 40.0%に対して 48.0%に、調整後粗利益率は 40.0%に対して 48.3%に増加した。売上総利益率の増加は主に、在庫管理費の減少、コスト・デフレ、「利益ある成長のための最適化」プログラムによる節約、良好なミックス、外国為替およびその他のサプライチェーンコストの減少によるものである。
報告されたその他の販売費および管理費は、主に退職費用の減少および経費節減の効果により、1,200万ドル減少し、3億5,300万ドルとなりました。調整後その他販売費および管理費は、主に市場関連の昇給および投資により600万ドル増の3億4,300万ドルとなり、経費節減により一部相殺されました。
2024年3月31日に終了した3ヵ月間において、営業活動から得たキャッシュ・フローは3,500万ドルで、前年同期の2億600万ドルの使用に対して2億4,200万ドルの改善となりました。投資活動に使用されたキャッシュ・フローは2,800万ドルで、主に資本支出の減少により1,400万ドル改善しました。財務活動およびその他に使用されたキャッシュ・フローは1億3,800万ドルで、主に2024年第1四半期の自社株買いの増加により8,800万ドル増加しました。
Gross Billings by Categories
第 1 四半期の全世界におけるドールの売上総利益は 2 億 9,500 万ドルで、報告通り前年同期比 4%減、 為替変動の影響を除いた場合は 5%減となりました。売上総利益の減少は主にディズニー・プリンセス、ディズニー・フローズン、ポリーポケットによるものですが、トロールとモンスター・ハイの成長により一部相殺されました。
乳幼児・幼児・幼児教育事業の全世界での売上総利益は1億3,500万ドルで、報告通り10%減、恒常為替レートベースでは11%減となった。売上総利益の減少は主にベビー用品とプリスクール・エンタテインメントの減少によるものです。
車両部門の全世界売上総利益は 2 億 9800 万ドルで、報告通り 5%増、恒常為替レートベースでは 4%増となった。
アクション・フィギュア、ビルディング・セット、ゲーム、その他の全世界における売上総利益は、報告通り、また恒常為替レートベースでも横ばいの1億7,200万ドルとなりましたが、これは主にゲームの成長により、その他の減少が相殺されたことによるものです。
2024 Guidance
マテル社の2024年通年ガイダンスは依然維持されている:
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(単位:百万ドル、1株当たり利益と百分率を除く) |
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FY2024 Guidance |
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FY2023 |
売上高 |
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Comparable(Constant Currency) |
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$5,441 |
調整後売上総利益率 |
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48.5 - 49% |
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47.5% |
Adjusted EPS |
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$1.35 - $1.45 |
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$1.23 |
調整後ebitda |
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$975 ~ $1,025 |
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$948 |
Adjusted Tax Rate |
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23 - 24% |
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23% |
資本的支出 |
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$175 ~ $200 |
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$160 |
フリーキャッシュフロー |
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~ $500 |
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$709 |
恒常為替レートベースの純売上高、調整後粗利益率、調整後 EPS、調整後 EBITDA、調整後税率、およびフリーキャッシュフローを含む、マテル社の将来見通しベースの非 GAAP 財務指標の調整表は、不合理な努力なしには入手できない。マテル社は、対応する GAAP 指標から除外される項目(為替レートの変動の影響、異常損益または費用、退職金およびリストラ費用を含む)を、そのような項目の予測不可能な性質のために十分な確実性をもって予測することができず、マテル社の GAAP 指標に大きな影響を与える可能性があります。
当社は、消費者需要に影響を及ぼす可能性のあるマクロ経済環境の中で事業を展開している。このガイダンスは、当社が現在認識していることを考慮したものですが、市場の変動、予期せぬ混乱、その他のリスクや不確実性の影響を受ける可能性があります。
コンファレンスコールとライブウェブキャスト
本日午後5時(米国東部標準時)、マテル社は投資家および金融アナリストを対象としたカンファレンス・コールを開催し、最新の決算について説明します。この電話会議はマテル社の投資家向けウェブサイト(https://investors.mattel.com)でウェブキャストされます。ライブ・コールをお聞きになるには、少なくとも10分前までにウェブサイトにログインし、登録、ダウンロード、必要なオーディオ・ソフトウェアのインストールを行ってください。ウェブキャストのアーカイブはマテル社の投資家向けウェブサイトで12ヶ月間利用可能で、ライブコールの終了後約3時間からアクセスできます。
将来の見通しに関する記述についての注意事項
Mattel cautions the reader that this press release contains a number of forward-looking statements, which are statements that relate to the future and are, by their nature, uncertain. Forward-looking statements can be identified by the fact that they do not relate strictly to historical or current facts and include statements regarding Mattel’s guidance and goals for future periods and other future events. The use of words such as “anticipates,” “expects,” “intends,” “plans,” “projects,” “look forward,” “confident that,” “believes,” and “targeted,” among others, generally identify forward-looking statements. These forward-looking statements are based on currently available operating, financial, economic, and other information and assumptions, and are subject to a number of significant risks and uncertainties. A variety of factors, many of which are beyond Mattel’s control, could cause actual future results to differ materially from those projected in the forward-looking statements. Specific factors that might cause such a difference include, but are not limited to: (i) Mattel’s ability to design, develop, produce, manufacture, source, ship, and distribute products on a timely and cost-effective basis; (ii) sufficient interest in and demand for the products and entertainment Mattel offers by retail customers and consumers to profitably recover Mattel’s costs; (iii) downturns in economic conditions affecting Mattel’s markets which can negatively impact retail customers and consumers, and which can result in lower employment levels and lower consumer disposable income and spending, including lower spending on purchases of Mattel’s products; (iv) other factors which can lower discretionary consumer spending, such as higher costs for fuel and food, drops in the value of homes or other consumer assets, and high levels of consumer debt; (v) potential difficulties or delays Mattel may experience in implementing cost savings and efficiency enhancing initiatives; (vi) other economic and public health conditions or regulatory changes in the markets in which Mattel and its customers and suppliers operate, which could create delays or increase Mattel’s costs, such as higher commodity prices, labor costs or transportation costs, or outbreaks of disease; (vii) the effect of inflation on Mattel’s business, including cost inflation in supply chain inputs and increased labor costs, as well as pricing actions taken in an effort to mitigate the effects of inflation; (viii) currency fluctuations, including movements in foreign exchange rates, which can lower Mattel’s net revenues and earnings, and significantly impact Mattel’s costs; (ix) the concentration of Mattel’s customers, potentially increasing the negative impact to Mattel of difficulties experienced by any of Mattel’s customers, such as bankruptcies or liquidations or a general lack of success, or changes in their purchasing or selling patterns; (x) the inventory policies of Mattel’s retail customers, as well as the concentration of Mattel’s revenues in the second half of the year, which coupled with reliance by retailers on quick response inventory management techniques, increases the risk of underproduction, overproduction , and shipping delays; (xi) legal, reputational, and financial risks related to security breaches or cyberattacks; (xii) work disruptions, including as a result of supply chain disruption such as plant or port closures, which may impact Mattel’s ability to manufacture or deliver product in a timely and cost-effective manner; (xiii) the impact of competition on revenues, margins, and other aspects of Mattel’s business, including the ability to offer products that consumers choose to buy instead of competitive products, the ability to secure, maintain, and renew popular licenses from licensors of entertainment properties, and the ability to attract and retain talented employees and adapt to evolving workplace models; (xiv) the risk of product recalls or product liability suits and costs associated with product safety regulations; (xv) changes in laws or regulations in the United States and/or in other major markets, such as China, in which Mattel operates, including, without limitation, with respect to taxes, tariffs, trade policies, product safety, or sustainability, which may increase Mattel’s product costs and other costs of doing business, and reduce Mattel’s earnings and liquidity; (xvi) business disruptions or other unforeseen impacts due to economic instability, political instability, civil unrest, armed hostilities (including the impact of the war in Ukraine and geopolitical developments in the Middle East), natural and man-made disasters, pandemics or other public health crises, or other catastrophic events; (xvii) failure to realize the planned benefits from any investments or acquisitions made by Mattel; (xviii) the impact of other market conditions or third party actions or approvals, including those that result in any significant failure, inadequacy, or interruption from vendors or outsourcers, which could reduce demand for Mattel’s products, delay or increase the cost of implementation of Mattel’s programs, or alter Mattel’s actions and reduce actual results; (xix) changes in financing markets or the inability of Mattel to obtain financing on attractive terms; (xx) the impact of litigation, arbitration, or regulatory decisions or settlement actions; (xxi) Mattel’s ability to navigate regulatory frameworks in connection with new areas of investment, product development, or other business activities, such as artificial intelligence, non-fungible tokens, and cryptocurrency; (xxii) ) an inability to remediate the material weakness in Mattel's internal control over financial reporting, or additional material weaknesses or other deficiencies in the future or the failure to maintain an effective system of internal control; and (xxiii) other risks and uncertainties as may be described in Mattel’s filings with the Securities and Exchange Commission, including the “Risk Factors” section of Mattel’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2023 and subsequent periodic filings, as well as in Mattel’s other public statements. Mattel does not update forward-looking statements and expressly disclaims any obligation to do so, except as required by law.
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CONDENSED CONSOLIDATED BALANCE SHEETS1
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