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Exhibit 99.1
マグナイト社、2023年第4四半期および通期決算を発表
第4四半期の総収益は7%増、税引き後貢献(1)は6%増
第4四半期の調整後EBITDAマージン(2) 43
2023年通年のCTV広告費(3) 20%以上の伸び
ニューヨーク-2024年2月28日-世界最大の独立系セルサイド広告会社であるマグナイト(NASDAQ: MGNI)は本日、2023年12月31日を期末とする第4四半期および通期の業績を発表した。
Recent Highlights:
-2023年第4四半期の売上高は1億8690万ドル、2022年第4四半期比7%増
-2023年第4四半期のTAC税引き後貢献(1) は1億6,530万ドルで、ガイダンスの1億5,800万~1億6,200万ドルを上回り、2022年第4四半期から6%増加した。
-2023年第4四半期のCTVに帰属するTAC控除後貢献(1)は6,350万ドルで、ガイダンスの6,100万ドルから6,300万ドルを上回り、前年同期比2%減となった。
-2023年第4四半期のDV+に帰属するTAC控除後貢献(1)は1億180万ドルで、ガイダンスの9,700万ドルから9,900万ドルを上回り、前年同期比11%増となった。
-2022年第4四半期の純損失3,640万ドル(希薄化後1株当たり0.27ドル)に対し、2023年第4四半期の純利益は3,090万ドル(希薄化後1株当たり0.16ドル)。
- 調整後EBITータ(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)(ータ)
-2023年第4四半期の非GAAPベースの希薄化後1株当たり利益(1)は0.29ドル(2022年第4四半期の非GAAPベースの希薄化後1株当たり利益(1)は0.24ドル)。
-2023年第4四半期の営業キャッシュフロー(4) は5,860万ドルだった。
Expectations:
-2024年第1四半期のTAC税引き後貢献額(1) は1億2,200万~1億2,600万ドル
-2024年第1四半期のCTVに帰属するTAC控除後貢献(1)は4,900万~5,100万ドル
-2024年第1四半期のDV+に帰属するTAC控除後貢献(1)は7,300万~7,500万ドル
-2024年第1四半期の調整後EBITDA営業費用(5)は1億600万ドルから1億800万ドル
-2024年第2四半期の調整後EBITDA営業費用(5)は1億100万~1億300万ドル
-ー2024年通年ではーTACを除く総貢献度(度)(度)は年率約10%の年、年率CTVは年率DV+に年よりも年率CTVの年よりも年率DV+の年よりも年
-2024年の調整後EBITDAマージン(2)は100ベーシス・ポイント拡大
-2024年の調整後EBITDA(1)は2桁成長、フリー・キャッシュフロー(6)はさらに高い成長率
「第4四半期はCTVとDV+の収益がともにガイダンス範囲の上限を上回り、好調に推移した。2024年のスタートに向けて、特にCTVにおいてトップラインのトレンドが改善していることは、さらに励みになる」とマグナイト社長兼CEOのマイケル・G・バレットは述べた。「通期では、広告費が低迷する環境にもかかわらず堅調な業績を達成し、2つのCTVプラットフォームを統合し、バイヤーがCTVの在庫を大幅に合理化された供給経路で取引できるダイレクト・バイイング・ソリューション、ClearLineを立ち上げました。大手ストリーミング・パートナーがプログラマティックへの投資を続けているため、当社との関係も拡大しています。
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マグナイト 2023年第4四半期決算概要 |
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(単位:百万ドル(1株当たりの金額およびパーセントを除く) |
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四半期 |
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Year Ended |
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December 31, 2023 |
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December 31, 2022 |
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ChangeFavorable/ (Unfavorable) |
|
December 31, 2023 |
|
December 31, 2022 |
|
ChangeFavorable/ (Unfavorable) |
売上高 |
$186.9 |
|
$175.4 |
|
7% |
|
$619.7 |
|
$577.1 |
|
7% |
売上総利益 |
$116.9 |
|
$64.4 |
|
82% |
|
$209.8 |
|
$269.9 |
|
(22)% |
Contribution ex-TAC(1) |
$165.3 |
|
$156.6 |
|
6% |
|
$549.1 |
|
$514.6 |
|
7% |
Net income (loss) |
$30.9 |
|
($36.4) |
|
185% |
|
($159.2) |
|
($130.3) |
|
(22)% |
調整後ebitda(1) |
$70.4 |
|
$64.2 |
|
10% |
|
$171.4 |
|
$178.8 |
|
(4)% |
調整後ebitdaマージン(2) |
43% |
|
41% |
|
2 ppt |
|
31% |
|
35% |
|
(4) ppt |
基本的1株当たり利益(損失 |
$0.22 |
|
($0.27) |
|
181% |
|
($1.17) |
|
($0.98) |
|
(19)% |
希薄化後1株当たり利益(損失 |
$0.16 |
|
($0.27) |
|
159% |
|
($1.17) |
|
($0.98) |
|
(19)% |
非gaapベースの1株当たり利益(1) |
$0.29 |
|
$0.24 |
|
21% |
|
$0.54 |
|
$0.64 |
|
(16%) |
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Notes: |
(1) |
TAC外貢献、調整後EBITDA、非GAAPベースの1株当たり利益(損失)は非GAAPベースの財務指標である。本プレスリリースの末尾に掲載されている「非GAAP財務指標」およびその調整表における説明をご参照ください。 |
(2) |
調整後ebitdaマージンは、調整後ebitdaをtac控除後貢献で除したものである。 |
(3) |
広告費(advertising spend)とは、当社のプラットフォーム上で取引される買い手と売り手の間の総支出額と定義される。 |
(4) |
営業キャッシュ・フローは、調整後ebitdaから資本的支出を控除したものとして計算しています。 |
(5) |
調整後ebitda営業費用は、tac控除後貢献から調整後ebitdaを差し引いたものである。 |
(6) |
フリー・キャッシュ・フローは、営業キャッシュ・フロー(調整後ebitdaから資本的支出を控除)から純支払利息を差し引いたも のと定義されています。 |
南アメリカのオリンピックの西暦2023年第4四半期決算 電話会議および日ウェブキャスト:
当社は2024年2月28日午後1時30分(PT)/午後4時30分(ET)に、2023年第4四半期の業績に関する電話会議を開催する。
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Live conference call |
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Toll free number: |
(844) 875-6911(日本国内からの電話の場合) |
Direct dial number: |
(412) 902-6511(国際電話の場合) |
Passcode: |
magniteのカンファレンスコールへの参加を希望する |
Simultaneous audio webcast: |
http://investor.magnite.com、"events and presentations "の下にあります。 |
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|
Conference call replay |
|
Toll free number: |
(877) 344-7529(国内からの電話の場合) |
Direct dial number: |
(412) 317-0088(国際電話の場合) |
Passcode: |
5127377 |
Webcast link: |
http://investor.magnite.com、"events and presentations "の下にあります。 |
About Magnite
私たちは、世界最大の独立系セルサイド広告プラットフォーム、マグナイト(NASDAQ: MGNI)です。パブリッシャーの皆様は、CTV、オンラインビデオ、ディスプレイ、オーディオなど、あらゆるスクリーンやフォーマットにおいて、当社のテクノロジーを利用してコンテンツを収益化しています。世界有数の広告代理店やブランドは、ブランドセーフで高品質な広告在庫にアクセスし、毎月数十億件の広告取引を実行するために、当社のプラットフォームを信頼しています。マグナイトは、賑やかなニューヨーク、陽光降り注ぐロサンゼルス、マイルハイのデンバー、歴史あるロンドン、カラフルなシンガポール、そしてシドニーを拠点に、北米、EMEA、LATAM、APACにオフィスを構えています。
Forward-Looking Statements:
This press release and management's prepared remarks during the conference call referred to above include, and management's answers to questions during the conference call may include, forward-looking statements, including statements based upon or relating to our expectations, assumptions, estimates, and projections. In some cases, you can identify forward-looking statements by terms such as "may," "might," "will," "objective," "intend," "should," "could," "can," "would," "expect," "believe," "design," "anticipate," "estimate," "predict," "potential," "plan" or the negative of these terms, and similar expressions. Forward-looking statements may include, but are not limited to, statements concerning acquisitions by the Company, including the acquisition of SpotX, Inc. ("SpotX," and such acquisition the "SpotX Acquisition"), the acquisition of SpringServe, LLC ("SpringServe," and such acquisition the "SpringServe Acquisition"), and the merger with Telaria, Inc. ("Telaria," and such merger the "Telaria Merger"), or the anticipated benefits thereof; statements concerning potential synergies from the Company's acquisitions; statements concerning macroeconomic conditions or concerns related thereto; our anticipated financial performance; key strategic objectives; industry growth rates for ad-supported connected television ("CTV") and the shift in video consumption from linear TV to CTV; anticipated benefits of new offerings, including the introduction of our new Magnite Streaming platform and our ClearLine solution; the success of the consolidation of our two CTV platforms; the effects of our cost reduction initiatives; scope and duration of client relationships; the fees we may charge in the future; business mix; sales growth; benefits from supply path optimization; the development of identity solutions; client utilization of our offerings; our competitive differentiation; our market share and leadership position in the industry; market conditions, trends, and opportunities; certain statements regarding future operational performance measures; and other statements that are not historical facts. These statements are not guarantees of future performance; they reflect our current views with respect to future events and are based on assumptions and estimates and subject to known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause our actual results, performance or achievements to be materially different from expectations or results projected or implied by forward-looking statements. Risks that our business faces include, but are not limited to, the following: our ability to realize the anticipated benefits of the SpotX Acquisition, SpringServe Acquisition, and other acquisitions; the impact of macroeconomic challenges on the overall demand for advertising and the advertising marketplace; CTV spend on our platform may grow more slowly than we expect if growth occurs disproportionately through platforms that we cannot access, industry growth rates for ad supported CTV are not accurate, if CTV sellers fail to adopt programmatic advertising solutions or if we are unable to maintain or increase access to CTV advertising inventory; we may be unsuccessful in our supply path optimization efforts with buyers; our ability to introduce new offerings and bring them to market in a timely manner, and potential responses or reactions of clients, vendors, and competitors to the announcement of new products and offerings; uncertainty of our estimates and expectations associated with new offerings, including our SpringServe ad server, ClearLine solution, and our developing identity solutions; potential negative impacts associated with the integration of our CTV platforms and the introduction of Magnite Streaming; we must increase the scale and efficiency of our technology infrastructure to support our growth and recent developments in artificial intelligence and machine learning may accelerate or exacerbate potential risks related to technological developments; the emergence of header bidding has increased competition from other demand sources and may cause infrastructure strain and added costs; our access to mobile inventory may be limited by third-party technology or lack of direct relationships with mobile sellers; we may experience lower take rates, which may not be offset by increases in ad spend; the impact of requests for discounts, fee concessions, rebates, refunds or favorable payment terms; our business may be subject to sales and use tax, advertising and other taxes; failure by us or our clients to meet advertising and inventory content standards; the freedom of buyers and sellers to direct their spending and inventory to competing sources of inventory and demand, and to establish direct relationships and integrations without the use of our platform; our reliance on large aggregators of advertising inventory, and the concentration of CTV among a small number of large sellers that enjoy significant negotiating leverage with respect to take rates and other terms; our ability to provide value to both buyers and sellers of advertising without being perceived as favoring one over the other or being perceived as competing with them through our service offerings; our reliance on large sources of advertising demand, including demand side platforms ("DSPs") that may have or develop high-risk credit profiles or fail to pay invoices when due; our sales efforts may require significant time and expense and may not yield the results we seek; we may be exposed to claims from clients for breach of contract; the effects of seasonal trends on our results of operations; we operate in an intensely competitive market that includes companies that have greater financial, technical and marketing resources than we do; the effects of consolidation in the ad tech industry or among our publisher clients; our ability to differentiate our offerings and compete effectively to combat commodification and disintermediation; potential limitations on our ability to collect or use data as a result of consumer tools, regulatory restrictions and technological limitations; the deprecation of third-party cookies and other identifiers, and the development of new targeting and identity solutions, may disrupt the programmatic ecosystem, cause reduced CPMs and fill rates, result in a shift of ad spend towards "walled gardens," require additional investment and resources, and cause the overall performance of our platform to decline; the industry may not adopt or may be slow to adopt the use of first-party publisher segments as an alternative to third-party cookies; the impact of antitrust regulations or enforcement actions targeting the digital advertising ecosystem; our ability to comply with, and the effect on our business of, evolving legal standards and regulations, particularly concerning data protection and privacy; evolving corporate governance and public disclosure regulations and expectations, including with respect to cyber security, environmental, social and governance matters; errors or failures in the operation of our solution, interruptions in our access to network infrastructure or data, and breaches of our computer systems including as a result of cyber security incidents; our ability to ensure a high level of brand safety for our clients and to detect "bot" traffic and other fraudulent or malicious activity; our ability to attract and retain qualified employees and key personnel; costs associated with enforcing our intellectual property rights or defending intellectual property infringement; our ability to comply with the terms of our financing arrangements; restrictions in our Credit Agreement may limit our ability to make strategic investments, respond to changing market conditions, or otherwise operate our business; increases in our debt leverage may put us at greater risk of defaulting on our debt obligations, subject us to additional operating restrictions and make it more difficult to obtain future financing on favorable terms; conversion of our Convertible Senior Notes would dilute the ownership interest of existing stockholders; the Capped Call Transactions subject us to counterparty risk and may affect the value of the Convertible Senior Notes and our common stock; the conditional conversion feature of the Convertible Senior Notes, if triggered, may adversely affect our financial condition and operating result; failure to successfully execute our international growth plans; failure to maintain an effective system of internal control over financial reporting, which could adversely affect investor confidence; the use of our net operating losses and tax credit carryforwards may be subject to certain limitations; our ability to raise additional capital if needed; volatility in the price of our common stock; the impact of our repurchase program on our stock price and cash reserves; competition for investors and the impact of negative analyst or investor research reports; and provisions of our charter documents and Delaware law may inhibit a potential acquisition of the company and limit the ability of stockholders to cause changes in company management.
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