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0001595974FALSE00015959742023-11-082023-11-08

UNITED STATES
SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION
Washington, D.C. 20549
__________________
FORM 8-K
__________________

現行レポート
1934年米国証券取引所法第13条または第15条(d)に基づき

November 8, 2023
報告日(最も早く報告された事象の日付)
__________________
MAGNITE, INC.
(定款に明記された登録者の正確な名称)
__________________
デラウェア 001-36384 20-8881738
(法人設立の州またはその他の管轄区域) (Commission File Number) (IRS Employer Identification No.)
1250 Broadway, 15th Floor
ニューヨーク市、ニューヨーク州、10001
(主要な執行機関の住所(郵便番号を含む)
(212) 243-2769
(登録者の電話番号(市外局番を含む)
Not applicable
(前回の報告書以降に変更があった場合、旧姓または旧住所)

フォーム8-Kの提出が、以下のいずれかの規定(以下の一般的説明A.2.を参照)に基づく登録者の提出義務を同時に満たすことを意図している場合は、以下の該当するボックスにチェックしてください:

☐ 証券法規則425(17 CFR 230.425)に基づく書面によるコミュニケーション
☐ 取引所法の規則14a-12(17 CFR 240.14a-12)に基づく資料の勧誘
☐ 取引所法の規則14d-2(b)(17 CFR 240.14d-2(b))に基づく開始前のコミュニケーション
☐ 取引所法の規則13e-4(c)(17 CFR 240.13e-4(c))に基づく開始前のコミュニケーション
法第12条(b)項に基づいて登録された証券:
Title of each class Trading Symbol(s) 登録されている各取引所での名称
普通株式、額面は1株あたり0.00001ドル MGNI Nasdaq Global Select Market
登録者が1933年証券法規則405(本章§230.405)または1934年証券取引法規則12b-2(本章§240.12b-2)で定義される新興成長企業であるかどうかをチェックマークで示す。
Emerging growth company  ☐
新興成長企業の場合、登録者が取引所法第13条(a)に従い提供される新規または改訂された財務会計基準に準拠するための移行期間の延長を利用しないことを選択した場合は、チェックマークで示す。☐




Item 2.02. 営業成績および財務状況
2023年11月8日、マグナイト社(または当社)は、2023年9月30日に終了した会計年度の四半期決算を発表するプレスリリースを発表しました。この発表に関連して発行されたプレスリリースの全文は、本Current Report on Form 8-Kの別紙99.1として提出されています。
本フォーム 8-K に記載された情報(別紙 99.1 を含む)は、1934 年証券取引所法(「取引所法」)第 18 条における「提出された」ものとはみなされず、また同条の適用を受けるものでもなく、1933 年証券取引所法(「証券取引所法」)または同法に基づくいかなる提出書類においても、当該提出書類に明示的に言及されている場合を除き、参照により組み込まれるものとはみなされません。

Item 9.01. 財務諸表および添付資料

(d)展示品
項目2.02に関する以下の証拠書類は提出されたものとみなされ、提出されないものとする:
 
Exhibit Number Description
99.1
104 カバーページ インタラクティブデータファイル(inline xbrlドキュメントに埋め込まれています。)




SIGNATURE
1934年証券取引法の要件に従い、登録者は本報告書に正式に権限を付与された署名者により、登録者を代表して署名させた。
 
   MAGNITE, INC.
Date: November 8, 2023    By: /s/ David Day
   David Day
   Chief Financial Officer


EX-99.1 2 a991-earningsq32023.htm EX-99.1 Document


Exhibit 99.1
 
マグナイト社、2023年第3四半期決算を発表
総収入は前年比3%増、TAC税引き後貢献(1) は同4%増
CTVのシェア向上は継続、広告費(2)の20%超の伸びで市場での地位も強化
ニューヨーク発-2023年11月8日-世界最大の独立系セルサイド広告会社であるマグナイト(NASDAQ: MGNI)は本日、2023年9月30日に終了した四半期決算を発表した。
Q3 2023 Highlights:
-売上高は前年同期比3%増の1億5,010万ドル
-TAC税引き後貢献(1) は前年同期比4%増の1億3,310万ドル
-CTVに帰属するTAC控除後貢献(1) は前年同期比6%減の5,250万ドル。
-DV+に帰属するTAC控除後貢献(1) は、ガイダンスの7,800万~8,000万ドルに対し、前年同期比12%増の8,070万ドル。
-純損失は1,750万ドル、1株当たり損失は0.13ドル(前年同期は純損失2,440万ドル、1株当たり損失0.18ドル)。
-調整後EBITDA(1) は4,030万ドルで、2022年第3四半期の調整後EBITDA(1) の4,440万ドルに対して30%の調整後EBITDAマージン(4) となった。
-非GAAPベースの1株当たり利益(1) は0.12ドル、これに対して2022年第3四半期の非GAAPベースの1株当たり利益(1) は0.18ドルだった。
-営業キャッシュフロー(5) 3,180万ドル
-当四半期中に転換社債を3,450万ドル買い戻した。
Expectations:
-2023年第4四半期のTAC税引き後貢献額(1) は1億5,800万~1億6,200万ドル
-2023年第4四半期のCTVに帰属するTAC控除後貢献(1)は6,100万~6,300万ドル
-2023年第4四半期のDV+に帰属するTAC控除後貢献(1)は9,700万~9,900万ドル
-2023年第4四半期の調整後EBITDA営業費用(3) は9,400万ドル~9,600万ドル
-2024年通年のTACを除く総貢献度(1)の成長率は1桁台後半、CTVの成長率はDV+を上回る
-2024年に調整後EBITDAマージン(4)を50-100bp拡大することを目標
-2024年の調整後EBITDA(1)は2桁成長、フリー・キャッシュフロー(6)はさらに高い成長率
-2024年の総資本支出は4,000万ドル台半ばになる見込み

「CTVとDV+のTAC控除後の貢献はともにガイダンス範囲の上限を上回り、第3四半期のトップラインガイダンスを上回った。DV+とCTVの市場シェアも引き続き拡大しました。実際、CTVの広告費は第3四半期に20%以上増加し、市場の成長予測を大きく上回りました。CTV市場の最大手がプログラマティックCTVの提供を加速させている中、当社はシェア拡大の大きなチャンスを手にしています。
1


2023年第3四半期決算概要
(単位:百万ドル(1株当たりの金額およびパーセントを除く)
四半期 Nine Months Ended
September 30, 2023 September 30, 2022 ChangeFavorable/ (Unfavorable) September 30, 2023 September 30, 2022 ChangeFavorable/ (Unfavorable)
売上高 $150.1 $145.8 3% $432.8 $401.7 8%
売上総利益 $65.2 $74.1 (12)% $92.9 $205.5 (55)%
Contribution ex-TAC(1) $133.1 $127.7 4% $383.9 $358.0 7%
純損失 ($17.5) ($24.4) 28% ($190.1) ($93.9) (102)%
調整後ebitda(1) $40.3 $44.4 (9)% $101.0 $114.6 (12)%
Adjusted EBITDA operating expenses(3) $92.8 $83.3 (12)% $282.9 $243.4 (16)%
調整後ebitdaマージン(4) 30% 35% (5 ppt) 26% 32% (6 ppt)
基本的および希薄化後1株当たり損失 ($0.13) ($0.18) 28% ($1.40) ($0.71) (97)%
非gaapベースの1株当たり利益(1) $0.12 $0.18 (33)% $0.25 $0.40 (38)%
Footnotes:
(1) tac外貢献、調整後ebitda、非gaapベースの1株当たり利益は非gaapベースの財務指標である。本プレスリリースの末尾に掲載されている「非gaap財務指標」およびその調整表における説明をご参照ください。
(2) 広告費(advertising spend)とは、当社のプラットフォーム上で取引される買い手と売り手の間の総支出額と定義される。
(3) 調整後ebitda営業費用は、tac控除後貢献から調整後ebitdaを差し引いたものである。
(4) 調整後ebitdaマージンは、調整後ebitdaをtac控除後貢献で除したものである。
(5) 営業キャッシュ・フローは、調整後ebitdaから資本的支出を控除したものとして計算しています。
(6) フリー・キャッシュ・フローは、営業キャッシュ・フロー(調整後ebitdaから資本的支出を控除)から純支払利息を差し引いたも のと定義されています。

2023年第3四半期決算電話会議とウェブキャスト:
当社は、2023年11月8日午後1時30分(PT)/午後4時30分(ET)に、2023年第3四半期の業績に関する電話会議を開催する。
Live conference call
Toll free number: (844) 875-6911(日本国内からの電話の場合)
Direct dial number: (412) 902-6511(国際電話の場合)
Passcode: magniteのカンファレンスコールへの参加を希望する
Simultaneous audio webcast: http://investor.magnite.com "イベント・発表会 "の下にあります。
Conference call replay
Toll free number: (877) 344-7529(国内からの電話の場合)
Direct dial number: (412) 317-0088(国際電話の場合)
Passcode: 7301687
Webcast link: http://investor.magnite.com "イベント・発表会 "の下にあります。
About Magnite
マグナイト(NASDAQ: MGNI)は、世界最大の独立系セルサイド広告会社です。パブリッシャーは、CTV、オンラインビデオ、ディスプレイ、オーディオなど、あらゆるスクリーンやフォーマットにおいて、当社のテクノロジーを利用してコンテンツを収益化しています。世界有数の広告代理店やブランドは、ブランドセーフで高品質な広告在庫にアクセスし、毎月数十億件の広告取引を実行する当社のプラットフォームを信頼しています。マグナイトは、賑やかなニューヨーク、陽光あふれるロサンゼルス、マイルハイのデンバー、歴史あるロンドン、カラフルなシンガポール、そしてシドニーを拠点に、北米、EMEA、LATAM、APACにオフィスを構えています。

2


Forward-Looking Statements:
This press release and management's prepared remarks during the conference call referred to above include, and management's answers to questions during the conference call may include, forward-looking statements, including statements based upon or relating to our expectations, assumptions, estimates, and projections. In some cases, you can identify forward-looking statements by terms such as "may," "might," "will," "objective," "intend," "should," "could," "can," "would," "expect," "believe," "design," "anticipate," "estimate," "predict," "potential," "plan" or the negative of these terms, and similar expressions. Forward-looking statements may include, but are not limited to, statements concerning acquisitions by the Company, including the acquisition of SpotX, Inc. ("SpotX," and such acquisition the "SpotX Acquisition"), the acquisition of SpringServe, LLC ("SpringServe," and such acquisition the "SpringServe Acquisition"), and the merger with Telaria, Inc. ("Telaria," and such merger the "Telaria Merger"), or the anticipated benefits thereof; statements concerning potential synergies from the Company's acquisitions; statements concerning macroeconomic conditions or concerns related thereto; our anticipated financial performance; key strategic objectives; industry growth rates for ad-supported connected television ("CTV") and the shift in video consumption from linear TV to CTV; anticipated benefits of new offerings, including the introduction of our new Magnite Streaming platform and our ClearLine solution; the success of the consolidation of our two CTV platforms; the effects of our cost reduction initiatives; scope and duration of client relationships; the fees we may charge in the future; business mix; sales growth; benefits from supply path optimization; the development of identity solutions; client utilization of our offerings; our competitive differentiation; our market share and leadership position in the industry; market conditions, trends, and opportunities; certain statements regarding future operational performance measures; and other statements that are not historical facts. These statements are not guarantees of future performance; they reflect our current views with respect to future events and are based on assumptions and estimates and subject to known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause our actual results, performance or achievements to be materially different from expectations or results projected or implied by forward-looking statements. Risks that our business faces include, but are not limited to, the following: our ability to realize the anticipated benefits of the SpotX Acquisition, SpringServe Acquisition, and other acquisitions; the impact of macroeconomic challenges on the overall demand for advertising and the advertising marketplace, including as a result of global conflict, global pandemics and the responses to such pandemics by governments, inflation, supply chain issues, labor strikes, capital market disruptions and instability of financial institutions, the occurrence of a recession, or concerns relating to the foregoing; CTV spend on our platform may grow more slowly than we expect if industry growth rates for ad supported CTV are not accurate, if CTV sellers fail to adopt programmatic advertising solutions or if we are unable to maintain or increase access to CTV advertising inventory; we may be unsuccessful in our supply path optimization efforts with buyers; our ability to introduce new offerings and bring them to market in a timely manner and potential responses or reactions of clients, vendors, and competitors to the announcement of new products and offerings; uncertainty of our estimates and expectations associated with new offerings, including our SpringServe ad server, ClearLine product, and our developing identity solutions; potential negative impacts associated with the integration of our CTV platforms and the introduction of Magnite Streaming; we must increase the scale and efficiency of our technology infrastructure to support our growth and recent developments in artificial intelligence and machine learning may accelerate or exacerbate potential risks related to technological developments; the emergence of header bidding has increased competition from other demand sources and may cause infrastructure strain and added costs; our access to mobile inventory may be limited by third-party technology or lack of direct relationships with mobile sellers; we may experience lower take rates, which may not be offset by increases in ad spend; the impact of requests for discounts, fee concessions, rebates, refunds or favorable payment terms; our business may be subject to sales and use tax, advertising and other taxes; failure by us or our clients to meet advertising and inventory content standards; the freedom of buyers and sellers to direct their spending and inventory to competing sources of inventory and demand, and to establish direct relationships and integrations without the use of our platform; our reliance on large aggregators of advertising inventory, and the concentration of CTV among a small number of large sellers that enjoy significant negotiating leverage with respect to take rates and other terms; our ability to provide value to both buyers and sellers of advertising without being perceived as favoring one over the other or being perceived as competing with them through our service offerings; our reliance on large sources of advertising demand, including demand side platforms ("DSPs") that may have or develop high-risk credit profiles or fail to pay invoices when due; our sales efforts may require significant time and expense and may not yield the results we seek; we may be exposed to claims from clients for breach of contract; the effects of seasonal trends on our results of operations; we operate in an intensely competitive market that includes companies that have greater financial, technical and marketing resources than we do; the effects of consolidation in the ad tech industry or among our publisher clients; our ability to differentiate our offerings and compete effectively to combat commodification and disintermediation; potential limitations on our ability to collect or use data as a result of consumer tools, regulatory restrictions and technological limitations; the development and use of new identity solutions as a substitute for third-party cookies and other identifiers may disrupt the programmatic ecosystem, require additional investment and resources, and cause the performance of our platform to decline; the industry may not adopt or may be slow to adopt the use of first-party publisher segments as an alternative to third-party cookies; the impact of antitrust regulations or enforcement actions targeting the digital advertising ecosystem; our ability to comply with, and the effect on our business of, evolving legal standards and regulations, particularly concerning data protection and privacy; errors or failures in the operation of our solution, interruptions in our access to network infrastructure or data, and breaches of our computer systems; our ability to ensure a high level of brand safety for our clients and to detect "bot" traffic and other fraudulent or malicious activity; our ability to attract and retain qualified employees and key personnel; costs associated with enforcing our intellectual property rights or defending intellectual property infringement; our ability to comply with the terms of our financing arrangements; restrictions in our Credit Agreement may limit our ability to make strategic investments, respond to changing market conditions, or otherwise operate our business; increases in our debt leverage may put us at greater risk of defaulting on our debt obligations, subject us to additional operating restrictions and make it more difficult to obtain future financing on favorable terms; conversion of our Convertible Senior Notes would dilute the ownership interest of existing stockholders; the Capped Call Transactions subject us to counterparty risk and may affect the value of the Convertible Senior Notes and our common stock; the conditional conversion feature of the Convertible Senior Notes, if triggered, may adversely affect our financial condition and operating result; failure to successfully execute our international growth plans; failure to maintain an effective system of internal control over financial reporting, which could adversely affect investor confidence; the use of our net operating losses and tax credit carryforwards may be subject to certain limitations; our ability to raise additional capital if needed; volatility in the price of our common stock; the impact of our repurchase program on our stock price and cash reserves; competition for investors and the impact of negative analyst or investor research reports; and provisions of our charter documents and Delaware law may inhibit a potential acquisition of the company and limit the ability of stockholders to cause changes in company management.
3


当社は、これらのリスクおよび将来見通しに関する記述によって予想される内容と実際の結果が大きく異なる可能性のあるその他の要因の多くについて、「リスク要因」および「財政状態および経営成績に関する経営陣の検討および分析」、ならびに本プレスリリースのその他の箇所、ならびに2022年12月31日終了年度の年次報告書(Form 10-K)およびその後の四半期報告書(Form 10-Q)など、当社が米国証券取引委員会(SEC)に提出した、または今後提出するその他の報告書で説明しています。これらの将来の見通しに関する記述は、それらが含まれる報告書の日付時点における当社の推定および仮定を表しているに過ぎません。連邦証券法で義務付けられている場合を除き、当社はこれらの将来見通しに関する記述を更新する義務、または記述の作成後に発生した状況や事象を反映するために、実際の結果が予想と大きく異なる可能性がある理由を更新する義務を負いません。上記を制限することなく、当社が提供する可能性のあるガイダンスは通常、四半期および年次の業績発表に関連してのみ提供され、中間更新は行われません。また当社は、当社が保有する重要な非公開情報を開示することなく、業界会議に出席したり、その他の公の発言を行う場合があります。このような不確実性を考慮し、投資家はこれらの将来見通しに関する記述を過度に信頼すべきではありません。投資家は、本プレス・リリースおよび本プレス・リリースで当社が参照し、SECに提出した、または提出する予定の文書を完全に読み、当社の実際の将来の結果が当社の予想と大きく異なる可能性があることを理解した上で、本プレス・リリースを読む必要があります。当社は、将来予想に関する記述のすべてにこれらの注意書きを付しています。

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