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Exhibit 99.1
マグナイト社、2023年第2四半期決算を発表
総収入は前年比11%増、TAC税引き後貢献は9%増
CTVのTAC抜き貢献は前年比8%増
ニューヨーク発-2023年8月9日-世界最大の独立系セルサイド広告会社であるマグナイト(Nasdaq: MGNI)は本日、2023年6月30日に終了した四半期決算を発表した。
Q2 2023 Highlights:
-売上高は前年同期比11%増の1億5,250万ドル
-TAC税引き後貢献(1) は前年比9%増の1億3,470万ドル
-CTVに帰属するTAC控除後貢献(1) は前年同期比8%増の5,610万ドル
-DV+に帰属するTAC控除後貢献(1) は前年同期比10%増の7,860万ドル。
-純損失は7,390万ドル、1株当たり損失は0.54ドル(前年同期は純損失2,500万ドル、1株当たり損失0.19ドル)。
-調整後EBITDA(1) は3,730万ドルで、調整後EBITDAマージン(3) は28%(バイヤーの倒産による不良債権費用450万ドルを含む)、前年同期の調整後EBITDAは4,130万ドルだった。
-非 GAAP 基準の 1 株当たり利益(1) は 0.09 ドルと、2022 年第 2 四半期の非 GAAP 基準の 1 株当たり利益は 0.14 ドルだった。
-営業キャッシュフロー(4) 2,840万ドル
-当四半期中に転換社債を4,020万ドル買い戻した。
Expectations:
-2023年第3四半期のTAC税引き後貢献(1) は1億2800万ドルから1億3200万ドル
-2023年第3四半期のCTVに帰属するTAC控除後貢献(1)は5,000万~5,200万ドル
-2023年第3四半期のDV+に帰属するTAC控除後貢献(1)は7,800万~8,000万ドル
-2023年第3四半期の調整後EBITDA営業費用(2)は9,200万~9,400万ドル
-2023年第4四半期のCTVに帰属するTAC税引き後貢献(1) は第3四半期のガイダンスから改善し、前年同期比ではほぼ横ばいとなる見込みである。
-2023年通期の税引き後貢献(1) は1桁台半ばから後半の伸びを見込む。
-2023年通期の調整後EBITDA(1)は2022年通期と同程度になると予想
-2023年の総資本支出は引き続き4,000万ドル未満を見込む
-2023年度通期のフリー・キャッシュフロー(5) が引き続き1億ドルを超えると予想する。
「第 2 四半期は堅調な業績を達成し、TAC 税引後利益および TAC 税引後 CTV 利益はともに 1 桁台の高成長となった。当社はCTVとDV+の両市場で引き続きシェアを拡大し、パートナーにより良いサービスを提供するために新製品や新サービスを投入している。マグナイトのマイケル・G・バレット社長兼最高経営責任者(CEO)は、次のように述べている。「当社は、CTV市場参加者が今後数年間にわたってプログラマティックCTVへの移行を加速させるのを支援する態勢を整えており、非常に満足している。
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2023年第2四半期業績概要 |
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(単位:百万ドル(1株当たりの金額およびパーセントを除く) |
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四半期 |
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Six Months Ended |
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June 30, 2023 |
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June 30, 2022 |
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ChangeFavorable/ (Unfavorable) |
|
June 30, 2023 |
|
June 30, 2022 |
|
ChangeFavorable/ (Unfavorable) |
売上高 |
$152.5 |
|
$137.8 |
|
11% |
|
$282.7 |
|
$255.9 |
|
10% |
売上総利益 |
$22.4 |
|
$72.8 |
|
(69)% |
|
$27.7 |
|
$131.5 |
|
(79)% |
Contribution ex-TAC(1) |
$134.7 |
|
$123.3 |
|
9% |
|
$250.7 |
|
$230.3 |
|
9% |
純損失 |
($73.9) |
|
($25.0) |
|
(196)% |
|
($172.6) |
|
($69.5) |
|
(148)% |
調整後ebitda(1) |
$37.3 |
|
$41.3 |
|
(10)% |
|
$60.7 |
|
$70.2 |
|
(14)% |
Adjusted EBITDA operating expenses(2) |
$97.4 |
|
$81.9 |
|
(19)% |
|
$190.1 |
|
$160.2 |
|
(19)% |
調整後ebitdaマージン(3) |
28% |
|
34% |
|
(6 ppt) |
|
24% |
|
30% |
|
(6 ppt) |
基本的および希薄化後1株当たり損失 |
($0.54) |
|
($0.19) |
|
(184)% |
|
($1.27) |
|
($0.53) |
|
(140)% |
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非gaapベースの1株当たり利益(1) |
$0.09 |
|
$0.14 |
|
(36)% |
|
$0.13 |
|
$0.22 |
|
(41)% |
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Footnotes: |
(1) |
TAC外貢献、調整後EBITDA、非GAAPベースの1株当たり利益は非GAAPベースの財務指標である。本プレスリリースの末尾に掲載されている「非GAAP財務指標」およびその調整表における説明をご参照ください。 |
(2) |
調整後EBITDA営業費用は、TAC控除後貢献から調整後EBITDAを差し引いたものである。 |
(3) |
調整後EBITDAマージンは、調整後EBITDAをTAC控除後貢献で除したものである。 |
(4) |
営業キャッシュ・フローは、調整後ebitdaから資本的支出を控除したものとして計算しています。 |
(5) |
フリー・キャッシュ・フローは、営業キャッシュ・フロー(調整後ebitdaから資本的支出を控除)から純支払利息を差し引いたも のと定義されています。 |
2023年第2四半期決算電話会議とウェブキャスト:
当社は、2023年8月9日午後1時30分(PT)/午後4時30分(ET)に、2023年第2四半期の業績に関する電話会議を開催する。
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Live conference call |
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Toll free number: |
(844) 875-6911(日本国内からの電話の場合) |
Direct dial number: |
(412) 902-6511(国際電話の場合) |
Passcode: |
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Simultaneous audio webcast: |
http://investor.magnite.com "イベント・発表会 "の下にあります。 |
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About Magnite
マグナイト(NASDAQ: MGNI)は、世界最大の独立系セルサイド広告会社です。パブリッシャーは、CTV、オンラインビデオ、ディスプレイ、オーディオなど、あらゆるスクリーンやフォーマットにおいて、当社のテクノロジーを利用してコンテンツを収益化しています。世界有数の広告代理店やブランドは、ブランドセーフで高品質な広告在庫にアクセスし、毎月数十億件の広告取引を実行する当社のプラットフォームを信頼しています。マグナイトは、賑やかなニューヨーク、陽光あふれるロサンゼルス、マイルハイのデンバー、歴史あるロンドン、カラフルなシンガポール、そしてシドニーを拠点に、北米、EMEA、LATAM、APACにオフィスを構えています。
Forward-Looking Statements:
This press release and management's prepared remarks during the conference call referred to above include, and management's answers to questions during the conference call may include, forward-looking statements, including statements based upon or relating to our expectations, assumptions, estimates, and projections. In some cases, you can identify forward-looking statements by terms such as "may," "might," "will," "objective," "intend," "should," "could," "can," "would," "expect," "believe," "design," "anticipate," "estimate," "predict," "potential," "plan" or the negative of these terms, and similar expressions. Forward-looking statements may include, but are not limited to, statements concerning acquisitions by the Company, including the acquisition of SpotX, Inc. ("SpotX," and such acquisition the "SpotX Acquisition"), the acquisition of SpringServe, LLC ("SpringServe," and such acquisition the "SpringServe Acquisition"), and the merger with Telaria, Inc. ("Telaria," and such merger the "Telaria Merger"), or the anticipated benefits thereof; statements concerning potential synergies from the Company's acquisitions; statements concerning macroeconomic conditions or concerns related thereto; our anticipated financial performance; key strategic objectives; industry growth rates for ad-supported connected television ("CTV") and the shift in video consumption from linear TV to CTV; anticipated benefits of new offerings, including the introduction of our new Magnite Streaming platform and our ClearLine solution; the success of the consolidation of our two CTV platforms; the effects of our cost reduction initiatives; scope and duration of client relationships; the fees we may charge in the future; business mix; sales growth; benefits from supply path optimization; the development of identity solutions; client utilization of our offerings; our competitive differentiation; our market share and leadership position in the industry; market conditions, trends, and opportunities; certain statements regarding future operational performance measures; and other statements that are not historical facts. These statements are not guarantees of future performance; they reflect our current views with respect to future events and are based on assumptions and estimates and subject to known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause our actual results, performance or achievements to be materially different from expectations or results projected or implied by forward-looking statements. Risks that our business faces include, but are not limited to, the following: our ability to realize the anticipated benefits of the SpotX Acquisition, SpringServe Acquisition, and other acquisitions; the impact of macroeconomic challenges on the overall demand for advertising and the advertising marketplace, including as a result of global conflict, global pandemics and the responses to such pandemics by governments, inflation, supply chain issues, capital market disruptions and instability of financial institutions, the occurrence of a recession, or concerns relating to the foregoing; CTV spend on our platform may grow more slowly than we expect if industry growth rates for ad supported CTV are not accurate, if CTV sellers fail to adopt programmatic advertising solutions or if we are unable to maintain or increase access to CTV advertising inventory; we may be unsuccessful in our supply path optimization efforts with buyers; our ability to introduce new offerings and bring them to market in a timely manner and potential responses or reactions of clients, vendors, and competitors to the announcement of new products and offerings; uncertainty of our estimates and expectations associated with new offerings, including our SpringServe ad server, ClearLine product, and our developing identity solutions; potential negative impacts associated with the integration of our CTV platforms and the introduction of Magnite Streaming; we must increase the scale and efficiency of our technology infrastructure to support our growth and recent developments in artificial intelligence and machine learning may accelerate or exacerbate potential risks related to technological developments; the emergence of header bidding has increased competition from other demand sources and may cause infrastructure strain and added costs; our access to mobile inventory may be limited by third-party technology or lack of direct relationships with mobile sellers; we may experience lower take rates, which may not be offset by increases in ad spend; the impact of requests for discounts, fee concessions, rebates, refunds or favorable payment terms; our business may be subject to sales and use tax, advertising and other taxes; failure by us or our clients to meet advertising and inventory content standards; the freedom of buyers and sellers to direct their spending and inventory to competing sources of inventory and demand, and to establish direct relationships and integrations without the use of our platform; our reliance on large aggregators of advertising inventory, and the concentration of CTV among a small number of large sellers that enjoy significant negotiating leverage with respect to take rates and other terms; our ability to provide value to both buyers and sellers of advertising without being perceived as favoring one over the other or being perceived as competing with them through our service offerings; our reliance on large sources of advertising demand, including demand side platforms ("DSPs") that may have or develop high-risk credit profiles or fail to pay invoices when due; our sales efforts may require significant time and expense and may not yield the results we seek; we may be exposed to claims from clients for breach of contract; the effects of seasonal trends on our results of operations; we operate in an intensely competitive market that includes companies that have greater financial, technical and marketing resources than we do; the effects of consolidation in the ad tech industry or among our publisher clients; our ability to differentiate our offerings and compete effectively to combat commodification and disintermediation; potential limitations on our ability to collect or use data as a result of consumer tools, regulatory restrictions and technological limitations; the development and use of new identity solutions as a substitute for third-party cookies and other identifiers may disrupt the programmatic ecosystem, require additional investment and resources, and cause the performance of our platform to decline; the industry may not adopt or may be slow to adopt the use of first-party publisher segments as an alternative to third-party cookies; the impact of antitrust regulations or enforcement actions targeting the digital advertising ecosystem; our ability to comply with, and the effect on our business of, evolving legal standards and regulations, particularly concerning data protection and privacy; errors or failures in the operation of our solution, interruptions in our access to network infrastructure or data, and breaches of our computer systems; our ability to ensure a high level of brand safety for our clients and to detect "bot" traffic and other fraudulent or malicious activity; our ability to attract and retain qualified employees and key personnel; costs associated with enforcing our intellectual property rights or defending intellectual property infringement; our ability to comply with the terms of our financing arrangements; restrictions in our Credit Agreement may limit our ability to make strategic investments, respond to changing market conditions, or otherwise operate our business; increases in our debt leverage may put us at greater risk of defaulting on our debt obligations, subject us to additional operating restrictions and make it more difficult to obtain future financing on favorable terms; 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当社は、これらのリスクおよび将来見通しに関する記述によって予想される内容と実際の結果が大きく異なる可能性のあるその他の要因の多くについて、「リスク要因」および「財政状態および経営成績に関する経営陣の検討および分析」、ならびに本プレスリリースのその他の箇所、ならびに2022年12月31日終了年度の年次報告書(Form 10-K)およびその後の四半期報告書(Form 10-Q)など、当社が米国証券取引委員会(SEC)に提出した、または今後提出するその他の報告書で説明しています。これらの将来の見通しに関する記述は、それらが含まれる報告書の日付時点における当社の推定および仮定を表しているに過ぎません。連邦証券法で義務付けられている場合を除き、当社はこれらの将来見通しに関する記述を更新する義務、または記述の作成後に発生した状況や事象を反映するために、実際の結果が予想と大きく異なる可能性がある理由を更新する義務を負いません。上記を制限することなく、当社が提供する可能性のあるガイダンスは通常、四半期および年次の業績発表に関連してのみ提供され、中間更新は行われません。また当社は、当社が保有する重要な非公開情報を開示することなく、業界会議に出席したり、その他の公の発言を行う場合があります。このような不確実性を考慮し、投資家はこれらの将来見通しに関する記述を過度に信頼すべきではありません。投資家は、本プレス・リリースおよび本プレス・リリースで当社が参照し、SECに提出した、または提出する予定の文書を完全に読み、当社の実際の将来の結果が当社の予想と大きく異なる可能性があることを理解した上で、本プレス・リリースを読む必要があります。当社は、将来予想に関する記述のすべてにこれらの注意書きを付しています。
非gaap財務指標およびオペレーション指標:
GAAPベースの業績に加え、一貫した事業評価、業績測定、事業に影響を与える傾向の特定、予算策定、技術・開発および営業・マーケティングへの投資の効果測定、経営効率の評価に役立てるため、特定の非GAAPベースの財務指標を検討しています。これらの非GAAPベースの指標には、TAC税引き後貢献額、調整後EBITDA、非GAAPベースの利益(損失)、および非GAAPベースの1株当たり利益(損失)が含まれ、それぞれ後述する。
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