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Exhibit 99.1
マグナイトは2022年第3四半期決算を発表
総収益は前年同期比11%増、TAC控除後収益は同12%増
CTVの売上は前年同期比29%増、全体の44%を占める
調整後EBITDAマージンは35%。
ニューヨーク州ニューヨーク - 2022年11月9日 - 世界最大の独立系セルサイド広告プラットフォームであるマグナイト(Nasdaq: MGNI)は本日、2022年9月30日に終了した四半期の業績について報告しました。
Q3 2022 Highlights:
-売上高は1億4,580万ドル、前年同期比11%増
-TAC控除後の売上は、前年同期比12%増の1億2,770万ドル
-CTVに帰属するTAC控除後収益(1) は前年同期比29%増の5,580万ドル
-純損失は2,440万ドル、1株当たり損失は0.18ドル、これに対し2021年第3四半期は2,430万ドルの純損失、1株当たり損失は0.18ドル
-調整後EBITDA(1)は4440万ドルで、2021年第3四半期の調整後EBITDA(4000万ドル)から11%増。
-調整後EBITDAマージンは35%(3)
-2021年第3四半期の非GAAPベースの1株当たり利益(1)が0.14ドルであったのに対して、0.18ドル
-営業キャッシュフロー(4)は2,860万ドル
Expectations:
-2022年第4四半期のTAC控除後収益(1)は1億5,100万ドルから1億5,700万ドルの間と予想
-2022年第4四半期のCTVに帰属するTAC控除後収益(1)は63百万ドルから65百万ドルの間と予想
-2022年第4四半期の調整後EBITDA営業費用(2)は8800万ドルから9000万ドルの間とする。
-2022年第4四半期の設備投資総額は約9百万ドル
-第4四半期のガイダンスによると、2022年通期のTAC控除後の売上は5億1,000万ドルを超える見込みです。
-第4四半期のガイダンスでは、2022年通期のフリーキャッシュフロー(5)は1億500万ドルを超えると予想されている
「第3四半期は好調な業績を達成し、TACを除く総収入およびCTVの収入は、当四半期のガイダンスを上回 りました。調整後 EBITDA も順調に拡大し、当四半期のマージンは 35%となりました。厳しいマクロ環境にもかかわらず、第3四半期のCTVとDV+の成長率は第2四半期と比較して改善しました。私たちは、新規および既存の顧客により良いサービスを提供するために、CTV機能の構築と拡張を続けており、2023年に収益を拡大するための体制が整っていると考えています」と、マグナイトの社長兼CEO、マイケル・G・バレットは述べています。
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2022年第3四半期業績概要 |
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(単位:百万ドル(1株当たりの金額およびパーセントを除く) |
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四半期 |
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Nine Months Ended |
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September 30, 2022 |
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September 30, 2021 |
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ChangeFavorable/ (Unfavorable) |
|
September 30, 2022 |
|
September 30, 2021 |
|
ChangeFavorable/ (Unfavorable) |
売上高 |
$145.8 |
|
$131.9 |
|
11% |
|
$401.7 |
|
$307.1 |
|
31% |
Revenue ex-TAC(1) |
$127.7 |
|
$114.1 |
|
12% |
|
$358.0 |
|
$274.4 |
|
30% |
売上総利益 |
$74.1 |
|
$68.3 |
|
8% |
|
$205.5 |
|
$172.3 |
|
19% |
純損失 |
($24.4) |
|
($24.3) |
|
—% |
|
($93.9) |
|
($0.4) |
|
NM |
調整後ebitda(1) |
$44.4 |
|
$40.0 |
|
11% |
|
$114.6 |
|
$81.1 |
|
41% |
Adjusted EBITDA operating expenses(2) |
$83.3 |
|
$74.1 |
|
(12)% |
|
$243.4 |
|
$193.2 |
|
(26)% |
調整後ebitdaマージン(3) |
35% |
|
35% |
|
— ppt |
|
32% |
|
30% |
|
2 ppt |
基本的および希薄化後1株当たり損失 |
($0.18) |
|
($0.18) |
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—% |
|
($0.71) |
|
$— |
|
N/A |
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非gaapベースの1株当たり利益(1) |
$0.18 |
|
$0.14 |
|
29% |
|
$0.40 |
|
$0.29 |
|
38% |
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Footnotes: |
(1) |
TAC除外収益、調整後EBITDA、及び非GAAPベースの1株当り利益は、非GAAPベースの財務指標です。本プレスリリース末尾の「非GAAP財務指標」欄の説明及び調整表もご参照ください。 |
(2) |
調整後EBITDA営業費用は、売上高から調整後EBITDAを控除した額として計算されています。 |
(3) |
調整後EBITDAマージンは、調整後EBITDAをTAC控除後売上高で除して算出しています。 |
(4) |
営業キャッシュ・フローは、調整後EBITDAから資本的支出を控除したものとして計算しています。 |
(5) |
フリー・キャッシュ・フローは、営業キャッシュ・フロー(調整後EBITDAから資本的支出を控除)から支払利息を差し引いたも のと定義されています。 |
2022年第3四半期決算電話会議とウェブキャスト:
当社は、2022年11月9日午後1時30分(PT)/午後4時30分(ET)に、2022年第3四半期の業績についてカンファレンスコールを開催します。
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Live conference call |
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Toll free number: |
(844) 875-6911(日本国内からの電話の場合) |
Direct dial number: |
(412) 902-6511(国際電話の場合) |
Passcode: |
magniteのカンファレンスコールへの参加を希望する |
Simultaneous audio webcast: |
http://investor.magnite.com "イベント・発表会 "の下にあります。 |
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1169140 |
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About Magnite
私たちは、世界最大の独立系セルサイド広告プラットフォームであるマグナイト(NASDAQ: MGNI)です。出版社は、当社の技術を利用して、CTV、オンラインビデオ、ディスプレイ、オーディオなど、あらゆるスクリーンやフォーマットでコンテンツを収益化しています。また、世界有数の広告代理店やブランドは、ブランドセーフで高品質な広告在庫にアクセスし、毎月数十億の広告取引を実行するために、当社のプラットフォームを信頼しています。マグナイトは、活気あふれるニューヨーク、陽光あふれるロサンゼルス、マイルハイのデンバー、歴史あるロンドン、そしてシドニーを拠点に、北米、欧州、中東、アフリカにオフィスを構えています。
注)マグナイトおよびマグナイトロゴは、マグナイト社のサービスマークです。
Forward-Looking Statements:
This press release and management's prepared remarks during the conference call referred to above include, and management's answers to questions during the conference call may include, forward-looking statements, including statements based upon or relating to our expectations, assumptions, estimates, and projections. In some cases, you can identify forward-looking statements by terms such as "may," "might," "will," "objective," "intend," "should," "could," "can," "would," "expect," "believe," "design," "anticipate," "estimate," "predict," "potential," "plan" or the negative of these terms, and similar expressions. Forward-looking statements may include, but are not limited to, statements concerning acquisitions by the Company, including the acquisition of SpotX, Inc. ("SpotX," and such acquisition the "SpotX Acquisition"), the acquisition of SpringServe, LLC ("SpringServe," and such acquisition the "SpringServe Acquisition"), and the merger with Telaria, Inc. ("Telaria," and such merger the "Telaria Merger"), or the anticipated benefits thereof; statements concerning potential synergies from the Company's acquisitions; statements concerning the potential impacts of the COVID-19 pandemic on our business operations, financial condition, and results of operations and on the world economy; statements concerning macroeconomic conditions, including inflation, supply chain issues or the occurrence of a recession, or concerns related thereto; our anticipated financial performance; key strategic objectives; industry growth rates for ad-supported connected television ("CTV") and the shift in video consumption from linear TV to CTV; anticipated benefits of new offerings; the impact of our traffic shaping technology on our business; the effects of our cost reduction initiatives; scope and duration of client relationships; the fees we may charge in the future; business mix; sales growth; benefits from supply path optimization; the development of identity solutions; client utilization of our offerings; our competitive differentiation; our market share and leadership position in the industry; market conditions, trends, and opportunities; certain statements regarding future operational performance measures; and other statements that are not historical facts. These statements are not guarantees of future performance; they reflect our current views with respect to future events and are based on assumptions and estimates and subject to known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause our actual results, performance or achievements to be materially different from expectations or results projected or implied by forward-looking statements. Risks that our business faces include, but are not limited to, the following: our ability to realize the anticipated benefits of the Telaria Merger, SpotX Acquisition, SpringServe Acquisition, and other acquisitions; the impact of macroeconomic challenges on the advertising marketplace, including as a result of global conflict, inflation, supply chain issues, the occurrence of a recession, or concerns relating to the foregoing; the severity, magnitude, and duration of the COVID-19 pandemic, including impacts of the pandemic and of responses to the pandemic by governments; CTV spend on our platform may grow more slowly than we expect if industry growth rates for ad supported CTV are not accurate, if CTV sellers fail to adopt programmatic advertising solutions or if we are unable to maintain or increase access to CTV advertising inventory; the growing percentage of digital advertising spend captured by closed "walled gardens" (such as Google, Facebook, Microsoft, Comcast, and Amazon); we may be unsuccessful in our supply path optimization efforts; our ability to introduce new offerings and bring them to market in a timely manner, and otherwise adapt in response to client demands and industry trends; uncertainty of our estimates and expectations associated with new offerings, including the CTV ad server product that we acquired in the SpringServe Acquisition and our developing identity solutions; we must increase the scale and efficiency of our technology infrastructure to support our growth; the emergence of header bidding has increased competition from other demand sources and may cause infrastructure strain and added costs; our access to mobile inventory may be limited by third-party technology or lack of direct relationships with mobile sellers; we may experience lower take rates, which may not be offset by increases in the volume of ad requests, improvements in fill-rate, and/or increases in the value of transactions through our platform; the impact of requests for discounts, fee concessions, rebates, refunds or favorable payment terms; our history of losses, and the fact that in the past our operating results have and may in the future fluctuate significantly, be difficult to predict, and fall below analysts' and investors' expectations; the effects of seasonal trends on our results of operations; we operate in an intensely competitive market that includes companies that have greater financial, technical and marketing resources than we do; the effects of consolidation in the ad tech industry or among our media clients; our ability to differentiate our offerings and compete effectively to combat commodification and disintermediation; potential limitations on our ability to collect or use data as a result of consumer tools, regulatory restrictions and technological limitations; the development and use of new identity solutions as a replacement for third-party cookies and other identifiers may disrupt the programmatic ecosystem and cause the performance of our platform to decline; the industry may not adopt or may be slow to adopt the use of first-party publisher segments as an alternative to third-party cookies; the impact of antitrust regulations or enforcement actions targeting the digital advertising ecosystem; our ability to comply with, and the effect on our business of, evolving legal standards and regulations, particularly concerning data protection and privacy; failure by us or our clients to meet advertising and inventory content standards; the freedom of buyers and sellers to direct their spending and inventory to competing sources of inventory and demand, and to establish direct relationships and integrations without the use of our platform; our reliance on large aggregators of advertising inventory, and the concentration of CTV among a small number of large sellers that enjoy significant negotiating leverage; our ability to provide value to both buyers and sellers of advertising without being perceived as favoring one over the other or being perceived as competing with them through our service offerings; our reliance on large sources of advertising demand, including demand side platforms ("DSPs") that may have or develop high-risk credit profiles or fail to pay invoices when due; we may be exposed to claims from clients for breach of contracts; errors or failures in the operation of our solution, interruptions in our access to network infrastructure or data, and breaches of our computer systems; our ability to ensure a high level of brand safety for our clients and to detect "bot" traffic and other fraudulent or malicious activity; the use of our net operating losses and tax credit carryforwards may be subject to certain limitations; our business may be subject to sales and use tax, advertising and other taxes; our ability to raise additional capital if needed; the impact of our share repurchase program on our stock price and cash reserves; volatility in the price of our common stock; the impact of negative analyst or investor research reports; our ability to attract and retain qualified employees and key personnel; costs associated with enforcing our intellectual property rights or defending intellectual property infringement; our ability to comply with the terms of our financing arrangements; 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当社は、これらのリスクおよび当社の将来見通しに関する記述によって予測されるものと実際の結果が大きく異なる原因となりうる追加的要因の多くを、「リスク要因」および「財政状態および経営成績に関する経営陣の検討および分析」の見出しの下に、本プレスリリースおよび当社が2021年12月31日に終了した年度のフォーム10K年次報告書およびその後のフォーム10-Qによる四半期報告など証券取引委員会、すなわちSECに対して適宜提出するその他の提出書類に含めて、説明しています。これらの将来予想に関する記述は、それらが含まれる報告書の日付時点における当社の推定及び仮定を表しているにすぎません。連邦証券法で義務付けられている場合を除き、当社は、これらの将来予想に関する記述を更新する義務、または記述後に発生する状況や事象を反映するために、実際の結果が予想と大きく異なる可能性がある理由を更新する義務を負いません。また、当社は、当社が保有する重要な未公開情報を開示することなく、業界会議への出席やその他の公的な発言を行うことがあります。これらの不確実性を考慮し、投資家はこれらの将来予想に関する記述を過度に信頼すべきではありません。投資家は、本プレスリリースおよび当社が本プレスリリースで参照し、SECに提出した、または提出予定の書類を完全に読み、当社の実際の将来の結果が当社の予想とは大きく異なる可能性があることを理解した上で、本プレスリリースを読む必要があります。当社は、すべての将来予想に関する記述を、これらの注意書きによって修飾しています。
非gaap財務指標およびオペレーション指標:
GAAP にもとづく業績に加えて、事業評価、業績測定、事業に影響を与える傾向の特定、予算策定、技術開 発・販売・マーケティングへの投資の効果測定、経営効率の評価などに用いる特定の非 GAAP 財務指標を検討し ています。これらの非 GAAP 方式には、TAC 除外収益、調整後 EBITDA、非 GAAP 収益(損失)及び非 GAAP 1 株当たり利益(損失)が含まれ、それぞ れについて以下に説明します。
これらの非 GAAP 財務指標は、GAAP に準拠して作成された対応する財務指標と切り離して考えたり、代用したり、優 先したりすることを意図したものではありません。これらの調整を評価し、これらの非 GAAP 財務指標と最も比較可能な GAAP 財務指標との調整表、および当社が適切と考える理由を確認されることを推奨します。当社が非 GAAP 財務指標から除外した、あるいは非 GAAP 財務指標に含めた特定の項目は、他社が使用する同様の非 GAAP 財務指標から除外した、あるいは非 GAAP 財務指標に含めた項目と異なる可能性があることに留意してください。本プレスリリースに含まれる「売上から売上総利益への調整」、「当期純利益(損失)から調整後EBITDAへの調整」、「当期純利益(損失)から非GAAPベースの利益(損失)への調整」、「GAAPベースの1株当たり利益(損失)から非GAAPベースの1株当たり利益(損失)への調整」参照。
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