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ジェットブルー、2022年第4四半期決算を発表
Record fourth quarter revenue
Continued cost execution
12月に業界最高水準の完成度を達成
ニューヨーク(2023年1月26日)-ジェットブルー航空株式会社(NASDAQ: JBLU)は本日、2022年第4四半期の決算を発表しました。
「ジェットブルーの乗務員の皆様の卓越した努力のおかげで、第4四半期の業績は好調に推移し、通期では当社史上最高の収益を達成し、通期コスト目標を達成することができ、堅実なコスト執行を行うことができました。ジェットブルーの最高経営責任者であるロビン・ヘイズは、「2023年にこの成功をさらに発展させるために、運航面でも財務面でも、当社の基盤を強化するための規律ある計画を立てることができると確信しています」と述べています。
"2023年度は、コマーシャル・イニシアチブの実行とコストコントロールへの強い注力を維持することにより、年間を通じて堅調な収益実績が見込まれ、事業がさらに勢いを増すと予想しています。これらの取り組みにより、年を追うごとにパンデミック前の水準に近づくマージンを実現し、持続可能な長期的収益拡大を推進し、すべてのステークホルダーに長期的価値を創造する道を歩んでいくものと考えています。"
2022年第4四半期決算
-一般に公正妥当と認められた会計原則(GAAP)に基づく 2022 年第 4 四半期の純利益は 2400 万ドル、1 株当たり 0.07 ドルとなります。一時的項目を除いた2022年第4四半期の調整後純利益は、7200万ドル(1)または1株当たり0.22ドル。
-2022年第4四半期のキャパシティは、2019年第4四半期と比較して2.4%増加しました。
-2022年第4四半期の営業収益は24億ドルで、第4四半期の営業収益としては会社史上最高となった。
-2022年第4四半期の有効座席マイル当たり収入(RASM)は、ハリケーン「ニコル」によるマイナス影響があったものの、2019年第4四半期と比較して16.1%増加しました。
-2022年第4四半期の利用可能座席マイル(CASM)あたりの営業費用は、2019年第4四半期と比較して28.4%増加しました。
-2022年第4四半期の燃料費および関連税、その他の航空会社以外の営業費用、特別項目を除いた利用可能座席マイルあたりの営業費用(CASM ex-Fuel)(1)は、2019年第4四半期と比較して9.9%(1)増加し、業界をリードする単価実績となりました。
-2022年第4四半期の燃料価格は、ヘッジを含めて1ガロン当たり3.70ドル。
Balance Sheet and Liquidity
-当四半期末の使途不指定の現金・預金および現金同等物、短期投資、長期有価証券は16億ドルでした (6億ドルの未使用のリボルビング・クレジット・ファシリティを除く)。
-2022年12月31日時点の修正有利子負債比率は52%(1)を維持。
-2022年第4四半期に約114百万ドルの借入金及びファイナンス・リース債務を支払いました。
2022 Key Highlights
-過去最高の売上成長率と最適な低コスト構造の維持に注力し、2022年下期には黒字化。
-第4四半期は、12月に業界最高水準の完工率98.2%を達成するなど、優れたオペレーションを実現しました。これは、ハリケーン「ニコル」と冬の嵐「エリオット」の影響にもかかわらず、達成されたものです。
-北東アライアンス(NEA)は、より多くの地域に低運賃と優れたサービスを提供し、地域内の競争を促進するため、ニューヨークとボストンでのフライトを追加しました。
-大西洋路線では、北東部とロンドンを結ぶ便を1日5便に増便し、パリへの新規就航を発表しました。
-オーランド国際空港の新ターミナルCのアンカーテナントとなり、ラガーディア空港では世界最高水準の新ターミナルBに移転、ジョンFケネディ国際空港のターミナル6では少数株主となる契約を締結しました。
-新しいロイヤリティプログラム「TrueBlue®」を導入し、幅広いお客様に付加価値と新しい特典を提供しました。
-サステナビリティにおいて業界をリードし続ける。科学的根拠に基づく有効な排出量削減目標を発表し、2035年までに1席あたりの排出量を2019年のレベルから実質的に半減させる計画を示しました。また、フィデリス・ニュー・エナジー社との間で、2025年からの5年間で、9200万ガロンの持続可能な航空燃料(SAF)を供給する新たな契約を発表し、2030年までにジェット燃料の10%をSAFに転換するという当社の目標に向けて大きく前進しています。
-「The Points Guy」誌の「Editors' Choice Award」で世界最高のエコノミークラスとして、「Business Traveler USA」誌の「Best Budget Airline」として表彰される。
Outlook
「ジェットブルーの社長兼最高執行責任者であるジョアンナ・ガラハティは、「2023年の幕開けにあたり、需要環境が季節の谷間の時期まで堅調に推移していることを嬉しく思っています。
「私たちは、昨年の記録的な業績をさらに発展させ、市場の成熟化に伴うNEAからの大幅な収益増加を含む、複数のネットワークおよび商業イニシアチブに支えられ、今年も力強い収益成長が期待できることを嬉しく思っています。また、当社の総収入に占めるロイヤルティ収入の割合を高め、クラス最高のロイヤルティパフォーマンスとの差を縮めるという複数年にわたる道筋も引き続き進展しています。"
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2023年第1四半期および通期の見通し |
Estimated 1Q 2023 |
Estimated FY 2023 |
有効座席数(ASM) 前年同期比 |
5.5% – 8.5% |
5.5% – 8.5% |
Revenue Year-Over-Year |
28% – 32% |
一桁台後半から二桁台前半 |
CASM Ex-Fuel(2) (Non-GAAP) Year-Over-Year |
2% – 4% |
1.5% – 4.5% |
燃料価格(1ガロンあたり)の目安(3) |
$3.20 – $3.35(4) |
$2.95 – $3.15 |
支払利息 |
$40 ~ $50 million |
$200 ~ $210 million |
Adjusted (Loss)/Earnings per Share |
($0.45) – ($0.35) |
$0.70 – $1.00 |
"私たちは、2023年の残りの期間を通じて財務パフォーマンスを実質的に改善し、流行前の水準に近づくマージンを持つ通年の調整後利益を実現する道を歩んでいることに自信を持っています。ジェットブルーの最高財務責任者(CFO)であるアーシュラ・ハーレーは、「今年に入り、堅調な収益の勢いと構造的コストプログラムの継続的な進展が相まって、強いマージンを生み出すことを期待しています」と述べています。
Earnings Call Details
ジェットブルーは、本日2023年1月26日午前10時(米国東部時間)より、四半期収益に関する電話会議を実施します。カンファレンス・コールのライブ放送は、インターネット(http://investor.jetblue.com)でもご覧いただけます。ウェブキャストの再生とプレゼンテーション資料は、当社のウェブサイトにアーカイブされます。
詳細については、インターネットを通じて入手可能な2022年第4四半期決算説明会(http://investor.jetblue.com)をご覧ください。
About JetBlue
ジェットブルーはニューヨークのホームタウンエアライン®であり、ボストン、フォートローダーデール・ハリウッド、ロサンゼルス、オーランド、サンフアンにおける主要航空会社です。ジェットブルーは、米国、ラテンアメリカ、カリブ海諸国、カナダ、英国の100以上の都市にお客様をお連れしています。詳細および最安値の運賃については、jetblue.comをご覧ください。
Notes
(1)非GAAP財務指標。注記Aは、本リリースで使用されている非GAAP財務指標の調整表で、これらの非GAAP財務指標の表示がジェットブルーの財務状況および業績に関して投資家に有用な情報を提供すると経営陣が考える理由を説明しています。
(2)ジェットブルーの燃料費控除ガイダンスに関しては、除外項目がまだ発生しておらず、合理的に予測できないため、ジェットブルーは非GAAP財務指標のGAAPへの調整表を提供することができません。入手できない調整情報には、多くの経済的、政治的要因に左右される燃料費など、当社がコントロールできない将来の財務業績指標の範囲が含まれることになります。従って、CASMとの調整表は不合理な努力なしに入手することはできません。また、これには2023年第1四半期に約1%ポイント、2023年通年に約3%ポイント相当の新しいALPA協定による影響が含まれています。
(3)燃料税、ヘッジを含む。
(4)ジェットブルーは、プロンプトクォーターのヘッジなし部分を計算するために、フォワードブレント原油カーブとフォワードブレント原油対ジェット機のクラックスプレッドを利用しています。2023年1月13日時点のフォワード・ブレント原油の1バレルあたりの価格は85ドル、クラック・スプレッドの平均は41ドルでした。
Forward Looking Statements
This Earnings Release (or otherwise made by JetBlue or on JetBlue’s behalf) contains various forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, or the Securities Act, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended, or the Exchange Act, which represent our management’s beliefs and assumptions concerning future events. These statements are intended to qualify for the “safe harbor” from liability established by the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. When used in this document, the words “expects,” “plans,” “intends,” “anticipates,” “indicates,” “remains,” “believes,” “estimates,” “forecast,” “guidance,” “outlook,” “may,” “will,” “should,” “seeks,” “goals,” “targets” and similar expressions are intended to identify forward-looking statements. Additionally, forward-looking statements include statements that do not relate solely to historical facts, such as statements which identify uncertainties or trends, discuss the possible future effects of current known trends or uncertainties, or which indicate that the future effects of known trends or uncertainties cannot be predicted, guaranteed, or assured. Forward-looking statements involve risks, uncertainties and assumptions, and are based on information currently available to us. Actual results may differ materially from those expressed in the forward-looking statements due to many factors, including, without limitation, the COVID-19 pandemic including existing and new variants, and the outbreak of any other disease or similar public health threat that affects travel demand or behavior; restrictions on our business related to the financing we accepted under various federal government support programs such as the Coronavirus Aid, Relief, and Economic Security Act, the Consolidated Appropriations Act, and the American Rescue Plan Act; our significant fixed obligations and substantial indebtedness; risk associated with execution of our strategic operating plans in the near-term and long-term; the recording of a material impairment loss of tangible or intangible assets; our extremely competitive industry; volatility in financial and credit markets which could affect our ability to obtain debt and/or lease financing or to raise funds through debt or equity issuances; volatility in fuel prices, maintenance costs and interest rates; our reliance on high daily aircraft utilization; our ability to implement our growth strategy; our ability to attract and retain qualified personnel and maintain our culture as we grow; our reliance on a limited number of suppliers, including for aircraft, aircraft engines and parts and vulnerability to delays by those suppliers; our dependence on the New York and Boston metropolitan markets and the effect of increased congestion in these markets; our reliance on automated systems and technology; the outcome of the lawsuit filed by the Department of Justice and certain state Attorneys General against us related to our Northeast Alliance entered into with American Airlines; our being subject to potential unionization, work stoppages, slowdowns or increased labor costs; our presence in some international emerging markets that may experience political or economic instability or may subject us to legal risk; reputational and business risk from information security breaches or cyber-attacks; changes in or additional domestic or foreign government regulation, including new or increased tariffs; changes in our industry due to other airlines’ financial condition; acts of war or terrorism; global economic conditions or an economic downturn leading to a continuing or accelerated decrease in demand for air travel; adverse weather conditions or natural disasters; external geopolitical events and conditions; the occurrence of any event, change or other circumstances that could give rise to the right of JetBlue or Spirit Airlines, Inc. (“Spirit”) or both of them to terminate the Merger Agreement; failure to obtain applicable regulatory approval in a timely manner or otherwise and the potential financial consequences thereof; failure to satisfy other closing conditions to the transaction with Spirit; failure of the parties to consummate the transaction; JetBlue’s ability to finance the transaction with Spirit and the indebtedness JetBlue expects to incur in connection with the transaction; the possibility that JetBlue may be unable to achieve expected synergies and operating efficiencies within the expected timeframes or at all and to successfully integrate Spirit’s operations with those of JetBlue; the possibility that such integration may be more difficult, time-consuming or costly than expected or that operating costs and business disruption (including, without limitation, disruptions in relationships with employees, customers or suppliers) may be greater than expected in connection with the transaction with Spirit; failure to realize anticipated benefits of the combined operations; demand for the combined company’s services; the growth, change and competitive landscape of the markets in which the combined company participates; expected seasonality trends; diversion of managements’ attention from ongoing business operations and opportunities; potential adverse reactions or changes to business or employee relationships, including those resulting from the announcement or completion of the transaction with Spirit; risks related to investor and rating agency perceptions of each of the parties and their respective business, operations, financial condition and the industry in which they operate; risks related to the potential impact of general economic, political and market factors on the companies or the transaction with Spirit; and ongoing and increase in costs related to IT network security.
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