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UNITED STATES
SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION
WASHINGTON, DC 20549
FORM 8-K
CURRENT REPORT PURSUANT TO
の第13項または第15項(d)に該当する。
1934年証券取引所法
報告日(最も古いイベントの報告日):2025年5月8日
SPECTRUM BRANDS HOLDINGS, INC.
(チャーターで指定された登録者の正確な名前)
デラウェア 001-4219 74-1339132
(法人設立の州またはその他の管轄区域) (Commission File Number) (I.R.S. Employer Identification No.)
3001 Deming Way
Middleton, Wisconsin 53562
(主要経営陣の住所)
(608) 275-3340
(登録者の電話番号(市外局番を含む)
Not applicable
(前回の報告書以降に変更があった場合、旧姓または旧住所)
Form8-Kの提出が、以下の条項のいずれかに基づく登録者の提出義務を同時に満たすことを意図している場合は、以下の該当するチェックボックスをチェックしてください:
証券法に基づく規則425に従った書面によるコミュニケーション(17 cfr 230.425)
取引所法の下でのルール14a-12(17 cfr 240.14a-12)に基づく資料の勧誘。)
取引所法の規則14d-2(b)に基づく開始前のコミュニケーション(17 cfr 240.14d-2(b))
証券取引法の規則13e-4(c)に基づく開始前のコミュニケーション(17 cfr 240.13e-4(c))
証券取引法第12条(b)に従って登録された証券:
Title of Each Class Trading Symbol 登録されている取引所の名称
普通株式、額面0.01ドル SPB New York Stock Exchange
登録者が1933年証券法規則405(本章§232.405)または1934年証券取引法規則12b-2(本章§240.12b-2)で定義される新興成長企業であるかどうかをチェックマークで示す。☐
新興成長企業の場合、登録者が取引所法第13条(a)に従い提供される新規または改訂された財務会計基準に準拠するための移行期間の延長を利用しないことを選択した場合は、チェックマークで示す。☐





Item 2.02 営業成績および財務状況
本項目2.02で参照されている別紙99.1が2025年3月30日に終了した第2四半期のSpectrum Brands Holdings, Inc.(以下「当社」)の財務実績を論じている限りにおいて、以下の情報は本項目2.02に従って提供されるものであり、1934年証券取引所法(改正法)第18条において「提出された」とはみなされず、また、1933年証券法(改正法)に基づくいかなる提出書類においても、当該提出書類に明示的に言及されている場合を除き、参照により組み込まれたとはみなされません。
2025 年 5 月 8 日、当社は 2025 年 3 月 30 日をもって終了した第 2 四半期の業績などに関するプレス リリース(以下「決算プレスリリース」)を発表した。決算プレスリリースのコピーは本レポートの別紙99.1として添付されています。
Forward Looking Information
当社は本書において、特定の将来見通しに関する記述を行ったか、または暗示した。当社の事業戦略、将来のフリー・キャッシュ・フロー、関税、関税の影響および関税緩和努力、将来の事業および事業モデル、財務状況、推定収益、予測コスト、在庫管理、サプライ・チェーンおよびサプライ・チェーン移転努力、収益力、プロジェクト・シナジー、見通し、計画および経営陣の戦略的目標、地政学的環境および関税の影響、ならびに第三者の予想される行動に関する記述または予想は、将来の見通しに関する記述です。また、当社の記述は、米国が他国に課す関税や他国が米国に課すと発表した関税など、現在判明している有効な関税に基づく関税に関する当社の予想を反映したものであり、発表済みで延期された関税や、追加コストが発生する可能性のあるその他の追加関税を反映したものではありません。本レポートで使用されている将来、予想、プロフォーマ、模索、意図、計画、構想、見積もり、確信、期待、プロジェクト、予測、見通し、収益フレームワーク、目標、ターゲット、可能性、意志、できる、はず、かもしれない、および類似の表現は、将来見通しに関する記述を特定するためのものですが、すべての将来見通しに関する記述にそのような特定語が含まれているわけではありません。
Because these forward-looking statements are based upon our current expectations of future events and projections and are subject to a number of risks and uncertainties, many of which are beyond our control and some of which may change rapidly, actual results or outcomes may differ materially from those expressed or implied herein, and you should not place undue reliance on these statements. Important factors that could cause our actual results to differ materially from those expressed or implied herein include, without limitation: (1) the economic, social and political conditions or civil unrest, terrorist attacks, acts of war, natural disasters, other public health concerns or unrest in the United States (“U.S.”) or the international markets impacting our business, customers, employees (including our ability to retain and attract key personnel), manufacturing facilities, suppliers, capital markets, financial condition and results of operations, all of which tend to aggravate the other risks and uncertainties we face; (2) the impact of a number of local, regional and global uncertainties could negatively impact our business; (3) the negative effect of the Russia-Ukraine war and the Israel-Hamas war and their impact on those regions and surrounding regions, including the Middle East and disruptions to international trade, supply chain and shipping routes and pricing, and on our operations and those operations of our customers, suppliers and other stakeholders; (4) our increased reliance on third-party partners, suppliers and distributors that are outside our control to achieve our business objectives; (5) the impact of government intervention with or influence on the operations of our suppliers, including in China; (6) the impact of expenses resulting from the implementation of new business strategies, divestitures or current and proposed restructuring and optimization activities, including changes in inventory and distribution center changes which are complicated and involve coordination among a number of stakeholders, including our suppliers and transportation and logistics handlers; (7) the impact of our indebtedness and financial leverage position on our business, financial condition and results of operations; (8) the impact of restrictions in our debt instruments on our ability to operate our business, finance our capital needs or pursue or expand business strategies; (9) any failure to comply with financial covenants and other provisions and restrictions of our debt instruments; (10) the effects of general economic conditions, including the impact of, uncertainty around and changes to, tariffs and trade policies, including the tariffs announced by the Trump Administration in February and April 2025 and that may be announced in the future, tariff mitigation efforts (including supply chain relocation efforts) inflation, recession or fears of a recession, depression or fears of a depression, labor costs and stock market volatility or monetary or fiscal policies in the countries where we do business; (11) the impact of fluctuations in transportation and shipment costs, fuel costs, commodity prices, costs or availability of raw materials or terms and conditions available from suppliers, including suppliers’ willingness to advance credit; (12) interest rate fluctuations; (13) changes in foreign currency exchange rates that may impact our purchasing power, pricing and margin realization within international jurisdictions; (14) the loss of significant reduction in or dependence upon, sales to any significant retail customer(s), including their changes in retail inventory levels and management thereof; (15) competitive promotional activity or spending by competitors, or price reductions by competitors; (16) the introduction of new product features or technological developments by competitors and/or the development of new competitors or competitive brands, including via private label manufacturers; (17) changes in consumer spending preferences, shopping trends, and demand for our products, particularly in light of economic stress; (18) our ability to develop and successfully introduce new products, protect intellectual property and avoid infringing the intellectual property of third parties; (19) our ability to successfully identify, implement, achieve and sustain productivity improvements, cost efficiencies (including at our manufacturing and distribution operations) and cost savings; (20) the seasonal nature of sales of certain of our products; (21) the impact weather conditions may have on the sales of certain of our products; (22) the effects of climate change and unusual weather activity as well as our ability to respond to future natural disasters and pandemics and to meet our environmental, social and governance goals; (23) the cost and effect of unanticipated legal, tax or regulatory proceedings or new laws or regulations (including environmental, public health and consumer protection regulations); (24) our ability to use social media platforms as effective marketing tools and to manage negative commentary regarding us, and the impact of rules governing the use of e-commerce and social media; (25) public perception regarding the safety of products that we manufacture and sell, including the potential for environmental liabilities, product liability claims, litigation and other claims related to products manufactured by us and third parties; (26) the impact of existing, pending or threatened litigation, government regulation or other requirements or operating standards applicable to our business; (27) the impact of cybersecurity breaches or our actual or perceived failure to protect company and personal data, including our failure to comply with new and increasingly complex global data privacy regulations; (28) changes in accounting policies applicable to our business; (29) our discretion to adopt, conduct, suspend or discontinue any share repurchase program or conduct any debt repayments, redemptions, repurchases or refinancing transactions (including our discretion to conduct purchases or repurchases, if any, in a variety of manners including open-market purchases, privately negotiated transactions, tender offers, redemptions, or otherwise); (30) our ability to utilize net operating loss carry-forwards to offset tax liabilities; (31) our ability to separate the Company’s Home and Personal Care (“HPC”) business and create an independent Global Appliances business on expected terms, and within the anticipated time period, or at all, and to realize the potential benefits of such business; (32) our ability to create a pure play consumer products company composed of our Global Pet Care (“GPC”) and Home & Garden ("H&G") businesses and to realize the expected benefits of such creation, and within the anticipated time period, or at all; (33) our ability to successfully implement and realize the benefits of acquisitions or dispositions and the impact of any such transactions on our financial performance; (34) our ability to achieve our goals and aspirations related to the reduction of greenhouse gas (“GHG”) emissions or otherwise meet the expectations of our stakeholders with respect to environmental, social and governance (“ESG”) matters; (35) the impact of actions taken by significant shareholders; (36) the unanticipated loss of key members of senior management and the transition of new members of our management teams to their new roles; and (37) the other risk factors set forth in the Company's 2024 Annual Report on Form 10-K, subsequent Quarterly Reports on Form 10-Q and other filings within the United States Securities and Exchange Commission (the "SEC").
1


上記の要因の一部は、当社の年次報告書および四半期報告書(本報告書を含む)の「リスク要因」の項(該当する場合)に詳しく記載されています。本レポートに記載されている情報は、本レポートの対象期間の末日時点、または別途指定された時点においてのみ正確なものであり、それ以降、当社の事業、財務状況、経営成績および見通しは変化している可能性があります。米国の証券取引法およびSECの規則・規制を含む適用法で義務付けられている場合を除き、当社は、新たな情報、将来の出来事、またはその他の結果にかかわらず、将来の見通しに関する記述を、実際の結果、または当該将来の見通しに関する記述に影響を与える要因や仮定の変更を反映するために、公に更新または修正する義務を負うものではありません。
2


Item 9.01 財務諸表および添付資料
(a) 該当しない。
(b) 該当しない。
(c) 該当しない。
(d) 出展物
本報告書(Form 8-K)には以下の添付資料が含まれています。
Exhibit No. Description
99.1
104 カバーページ・インタラクティブデータファイル(カバーページのxbrlタグがinline xbrlドキュメント内に埋め込まれています。)
3


SIGNATURES
1934年証券取引法の要件に従い、登録者は本報告書に正式に権限を付与された署名者により、登録者を代表して署名させた。
Date: May 8, 2025
SPECTRUM BRANDS HOLDINGS, INC.
By: /s/ Jeremy W. Smeltser
Name: Jeremy W. Smeltser
タイトルエグゼクティブ・バイス・プレジデント兼チーフ・ファイナンシャル・オフィサー
4
EX-99.1 2 earningsreleaseexhibit991.htm EX-99.1 Document
Exhibit 99.1

3001 デミング・ウェイ ミドルトン, wi 53562-1431 私書箱620992 ミドルトン, wi 53562-0992 (608) 275-3340
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For Immediate Release 投資家・メディアお問い合わせ先:ジョアン・チョミアック 608-275-4458
スペクトラム・ブランズ・ホールディングスが2025年度第2四半期決算を発表
-売上高は6.0%減、既存事業売上高は4.6%減、主に北米におけるグローバルペットケアの需要軟化、ホーム&ガーデンにおける小売業者の季節的在庫購入のタイミング、および北米におけるアプライアンスのカテゴリー需要の軟化が要因
-継続事業の純利益は180万ドル、調整後EBITDAは7,130万ドルで、それぞれ4,810万ドル、4,100万ドルの減少
-前年度の投資利益を除くと調整後EBITDAは2,400万ドルの減少
-第2四半期に200万株(1億5,990万ドル)を取得し、HHI分割の完了から本日までに1,630万株(12億8,000万ドル)を取得。
-当社は、最近の関税政策と消費者需要の減退によって引き起こされた不確実性を克服し、それを活用するための好位置にあると確信している:
強力なバランスシート、多様な事業ミックス、混乱期を乗り切り、有機的・無機的な成長に必要な資金を調達し、主に消耗品である当社の製品ミックスを補完するための強固な流動性ポジション;
直近ではグローバル・ペット・セグメントの新リーダーシップを導入するなど、会社の経営目標および戦略目標を実行するための人材および新リーダーシップへの投資;
キャッシュを最大化するために経営戦略を転換し、25年度に約1億6,000万ドルのフリー・キャッシュ・フローを見込み、25年度の業績枠組みを一時停止;
自社株買い計画の下、残りの約1億4,000万ドルの権限を戦略的に活用する;
他の事業セグメントでの露出が少ないため、HPC事業に主眼を置き、すべてのセグメントで米国市場向けに中国国外に供給拠点を移す努力を加速 ◦他の事業セグメントでの露出が少ないため、HPC事業に主眼を置き、すべてのセグメントで米国市場向けに中国国外に供給拠点を移す努力を加速 ◦他の事業セグメントでの露出が少ないため、HPC事業に主眼を置き、すべてのセグメントで米国市場向けに中国国外に供給拠点を移す努力を加速
投入コストおよび営業コスト削減のための諸施策を実施し、必要に応じて価格設定措置を講じてきた。

ウィスコンシン州ミドルトン、2025年5月8日 - 革新の推進と卓越した顧客サービスの提供に注力する世界的なブランド消費財・家庭用品の大手企業であるスペクトラム・ブランズ・ホールディングス(NYSE: SPB、以下「スペクトラム・ブランズ」または「当社」)は本日、2025年3月30日に終了した2025会計年度第2四半期の継続事業の業績を発表した。
1

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「第2四半期の業績はマクロ経済と関税の圧力により厳しいものとなりましたが、スペクトラム・ブランズはこの不透明な時期を乗り切り、最終的には成功を収めることができる体制にあると確信しています。当四半期は、グローバルペットケア事業とホーム&パーソナルケア事業において、米国の消費者心理が予想以上に落ち込み、カテゴリーの成長に影響を与えました。ホーム&ガーデン事業は第 1 四半期も好調でしたが、第 1 四半期に小売業者のプルフォワードがあったた め、四半期ベースの既存店売上高は予想通り減少しました。

このような逆風にもかかわらず、私たちの果断な行動は将来に向けて私たちを良い方向へ導いてくれると信じています。第一に、私たちは3つの事業部門の多様性、不況への対応力、強力な営業実績から利益を得ており、困難な環境を乗り切ってきた実績があります。

第二に、バランスシートの強さにより、当業界の混乱に資本投下できるユニークな立場にある。また、コスト削減と運転資本の改善を通じて、バランスシートと流動性を守っていきます。当社のバランスシートは、特にプライベート・エクイティを保有する企業の間で、戦略的パートナーとして選ばれる要因になると確信しています。

資産価格がリセットされつつある今、当社は、特にペット・カテゴリーにおいて、魅力的な買収によってポートフォリオを強化する理想的な立場にあると確信している。当社の目標は、これまで築いてきたプラットフォームとチームを活用して、さらに持続可能な消耗品であるペット・カテゴリーに進出することです。この目標を達成するため、従業員の人材とスキルセットへの投資を続けており、最近ではグローバル・ペットケア事業の新しいリーダー、オリ・ベン・シャイを迎えました。オリは経験豊富なCPG経営者で、数十億ドル規模のCPGプラットフォームを数多く率いてきました。私たちのビジョンは、ニッチフード/トリーツ、健康・ウェルネス、成長する猫セグメントなどの分野を有機的に、また買収を通じて、ペット資産の規模を少なくとも2倍にすることです。私たちは、規模を拡大することで、Spectrum Brandsの取引倍率を引き上げると同時に、ポートフォリオをよりパワーブランドの回転の速い消耗品に位置づけることができると信じています。

直近の関税引き上げ圧力に対応するため、私たちはキャッシュを最大化するよう経営戦略を転換した。さらに、関税水準が低下して収益性とマージンを維持できるようになるまで、中国からのほぼすべての完成品輸入を一時停止した。H&GとGPC事業における中国からの米国市場向け供給の移行が比較的早く進んでいることをご報告できることを嬉しく思います。H&Gについては、年度末までにこのエクスポージャーをほぼ解消できる見込みです。GPC事業については、中国からの米国向け製品購入が年度当初に約1億ドルありましたが、年度末には約2,000万ドルまで減少する見込みです。HPC事業はより大きな課題に直面しており、当社のチームは関税の低い国から家電製品を供給する計画を加速させています。ポジティブな面では、HPC事業は当社にとって最もグローバル化された事業であり、歴史的にその利益の約80%は米国市場以外からもたらされています。当社の最高クラスのオペレーション・チームは、中国以外からの新たな調達先の確保に懸命に取り組んでいる。当社のサプライヤーとの長年にわたる関係と強固な財務体質により、サプライヤーは中国からの移行に際して当社製品を優先的に採用してくれると信じています」とスペクトラム・ブランズの会長兼最高経営責任者(CEO)のデビッド・マウラは語った。

マウラ氏は最後に、"前例のない世界的な関税の状況、世界的な貿易交渉の予測不可能な性質、米国と欧州の消費者需要の軟化を考えると、現時点では25年度の収益フレームワークを提供し続けるには十分な見通しが立っていないが、約1億6,000万ドルのフリー・キャッシュ・フローを見込んでいる "と述べた。2025年度第2四半期ハイライト

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本書は、米国が他国に対して課す関税や、他国が米国に対して発表した関税など、現在知られている有効な関税を反映したものである。

Three Month Periods Ended
(単位:百万ドル、1株当たりおよび%を除く) March 30, 2025 March 31, 2024 Variance
売上高 $ 675.7  $ 718.5  $ (42.8) (6.0) %
売上総利益 253.4  273.4  (20.0) (7.3) %
Gross profit margin 37.5  % 38.1  % (60) bps
営業利益 19.5  75.9  (56.4) (74.3) %
継続事業の純利益 1.8  49.9  (48.1) (96.4) %
継続事業マージンの純利益 0.3  % 6.9  % (660) bps
継続事業の希薄化後1株当たり利益 $ 0.06  $ 1.65  $ (1.59) (96.4) %
Non-GAAP Operating Metrics  
継続事業の調整後ebitda $ 71.3  $ 112.3  (41.0) (36.5) %
調整後ebitdaマージン 10.6  % 15.6  % (500) bps
継続事業の調整後eps $ 0.68  $ 1.40  $ (0.72) (51.4) %
-売上高は6.0%減少し、為替の悪影響1,010万ドルを除いた既存事業売上高は4.6%減少した。売上高の減少は主に、グローバルペットケア事業、ホーム&パーソナルケア事業ともに北米市場のカテゴリーが軟調であったこと、およびホーム&ガーデン事業において小売店の在庫積み増しのタイミングが第1四半期に大きくずれ込んだことによるものである。
-売上総利益およびマージンは、販売台数の減少、トレード・プロモーションの増加、不利なミックス、インフレ、および昨年の一部製品ラインの免税措置の終了による関税の上昇により減少したが、コスト改善策および業務効率化の影響により一部相殺された。
-営業利益は、前年度に代理店および保証保険金を受領したこと、広告およびマーケティングへの投資支出が増加したことにより減少したが、商標権減損の減少および一般経費の管理により一部相殺された。
-継続事業からの純利益および希薄化後1株当たり利益は、営業利益および投資利益の減少により減少したが、金利コストの減少、税金の減少、株式数の減少により相殺された。
-調整後EBITDAは36.5%減少し、調整後EBITDAマージンは営業利益および投資利益の減少により500bp減少した。
-調整後希薄化後EPSは、支払利息の減少および発行済み株式の減少により相殺された調整後EBITDAの減少により、0.68ドルに減少した。
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