false000010917700001091772025-02-062025-02-06
UNITED STATES
SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION
WASHINGTON, DC 20549
FORM 8-K
CURRENT REPORT PURSUANT TO
の第13項または第15項(d)に該当する。
1934年証券取引所法
報告日(最も古いイベントの報告日):2025年2月6日
SPECTRUM BRANDS HOLDINGS, INC.
(チャーターで指定された登録者の正確な名前)
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| デラウェア |
001-4219 |
74-1339132 |
| (法人設立の州またはその他の管轄区域) |
(Commission File Number) |
(I.R.S. Employer Identification No.) |
3001 Deming Way
Middleton, Wisconsin 53562
(主要経営陣の住所)
(608) 275-3340
(登録者の電話番号(市外局番を含む)
Not applicable
(前回の報告書以降に変更があった場合、旧姓または旧住所)
Form8-Kの提出が、以下の条項のいずれかに基づく登録者の提出義務を同時に満たすことを意図している場合は、以下の該当するチェックボックスをチェックしてください:
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| ☐ |
証券法に基づく規則425に従った書面によるコミュニケーション(17 cfr 230.425) |
| ☐ |
取引所法の下でのルール14a-12(17 cfr 240.14a-12)に基づく資料の勧誘。) |
| ☐ |
取引所法の規則14d-2(b)に基づく開始前のコミュニケーション(17 cfr 240.14d-2(b)) |
| ☐ |
証券取引法の規則13e-4(c)に基づく開始前のコミュニケーション(17 cfr 240.13e-4(c)) |
証券取引法第12条(b)に従って登録された証券:
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| Title of Each Class |
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Trading Symbol |
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登録されている取引所の名称 |
| 普通株式、額面0.01ドル |
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SPB |
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New York Stock Exchange |
登録者が1933年証券法規則405(本章§232.405)または1934年証券取引法規則12b-2(本章§240.12b-2)で定義される新興成長企業であるかどうかをチェックマークで示す。☐
新興成長企業の場合、登録者が取引所法第13条(a)に従い提供される新規または改訂された財務会計基準に準拠するための移行期間の延長を利用しないことを選択した場合は、チェックマークで示す。☐
Item 2.02 営業成績および財務状況
本項目2.02で参照されている別紙99.1が2024年12月29日に終了した第1四半期のSpectrum Brands Holdings, Inc.(以下「当社」)の財務実績を論じている限りにおいて、以下の情報は本項目2.02に従って提供されるものであり、1934年証券取引所法(改正法)第18条において「提出された」とはみなされず、また、1933年証券法(改正法)に基づくいかなる提出書類においても、当該提出書類に明示的に参照として記載されている場合を除き、参照により組み込まれたとはみなされません。
2025 年 2 月 6 日、当社は 2024 年 12 月 29 日をもって終了した第 1 四半期の業績などに関するプレス リリース(以下「決算プレスリリース」)を発表した。決算プレスリリースのコピーは本レポートの別紙99.1として添付されています。
Forward Looking Information
当社は本書において、特定の将来見通しに関する記述を行ったか、または暗示した。当社の事業戦略、将来の事業または状況、推定収益、予測コスト、在庫管理、収益力、見通し、経営陣の計画および目標、地政学的環境および関税の影響、ならびに第三者の予想される行動に関する情報についての記述または期待は、将来の見通しに関する記述です。本レポートで使用されている将来、予想、プロフォーマ、模索、意図、計画、構想、見積もり、確信、期待、プロジェクト、予測、見通し、収益枠組み、目標、目標、可能性、意志、可能性、はず、可能性、および類似の表現は、将来見通しに関する記述を特定するためのものですが、すべての将来見通しに関する記述にそのような特定語が含まれているわけではありません。
Because these forward-looking statements are based upon our current expectations of future events and projections and are subject to a number of risks and uncertainties, many of which are beyond our control and some of which may change rapidly, actual results or outcomes may differ materially from those expressed or implied herein, and you should not place undue reliance on these statements. Important factors that could cause our actual results to differ materially from those expressed or implied herein include, without limitation: (1) the economic, social and political conditions or civil unrest, terrorist attacks, acts of war, natural disasters, other public health concerns or unrest in the United States (“U.S.”) or the international markets impacting our business, customers, employees (including our ability to retain and attract key personnel), manufacturing facilities, suppliers, capital markets, financial condition and results of operations, all of which tend to aggravate the other risks and uncertainties we face; (2) the impact of a number of local, regional and global uncertainties could negatively impact our business; (3) the negative effect of the Russia-Ukraine war and the Israel-Hamas war and their impact on those regions and surrounding regions, including the Middle East and disruptions to international trade, supply chain and shipping routes and pricing, and on our operations and those operations of our customers, suppliers and other stakeholders; (4) our increased reliance on third-party partners, suppliers and distributors that are outside our control to achieve our business objectives; (5) the impact of government intervention with or influence on the operations of our suppliers, including in China; (6) the impact of expenses resulting from the implementation of new business strategies, divestitures or current and proposed restructuring and optimization activities, including changes in inventory and distribution center changes which are complicated and involve coordination among a number of stakeholders, including our suppliers and transportation and logistics handlers; (7) the impact of our indebtedness and financial leverage position on our business, financial condition and results of operations; (8) the impact of restrictions in our debt instruments on our ability to operate our business, finance our capital needs or pursue or expand business strategies; (9) any failure to comply with financial covenants and other provisions and restrictions of our debt instruments; (10) the effects of general economic conditions, including the impact of, uncertainty around and changes to, tariffs and trade policies, including the tariffs announced by the Trump Administration in February 2025, inflation, recession or fears of a recession, depression or fears of a depression, labor costs and stock market volatility or monetary or fiscal policies in the countries where we do business; (11) the impact of fluctuations in transportation and shipment costs, fuel costs, commodity prices, costs or availability of raw materials or terms and conditions available from suppliers, including suppliers’ willingness to advance credit; (12) interest rate fluctuations; (13) changes in foreign currency exchange rates that may impact our purchasing power, pricing and margin realization within international jurisdictions; (14) the loss of significant reduction in or dependence upon, sales to any significant retail customer(s), including their changes in retail inventory levels and management thereof; (15) competitive promotional activity or spending by competitors, or price reductions by competitors; (16) the introduction of new product features or technological developments by competitors and/or the development of new competitors or competitive brands, including via private label manufacturers; (17) changes in consumer spending preferences, shopping trends, and demand for our products, particularly in light of economic stress; (18) our ability to develop and successfully introduce new products, protect intellectual property and avoid infringing the intellectual property of third parties; (19) our ability to successfully identify, implement, achieve and sustain productivity improvements, cost efficiencies (including at our manufacturing and distribution operations) and cost savings; (20) the seasonal nature of sales of certain of our products; (21) the impact weather conditions may have on the sales of certain of our products; (22) the effects of climate change and unusual weather activity as well as our ability to respond to future natural disasters and pandemics and to meet our environmental, social and governance goals; (23) the cost and effect of unanticipated legal, tax or regulatory proceedings or new laws or regulations (including environmental, public health and consumer protection regulations); (24) our ability to use social media platforms as effective marketing tools and to manage negative commentary regarding us, and the impact of rules governing the use of e-commerce and social media; (25) public perception regarding the safety of products that we manufacture and sell, including the potential for environmental liabilities, product liability claims, litigation and other claims related to products manufactured by us and third parties; (26) the impact of existing, pending or threatened litigation, government regulation or other requirements or operating standards applicable to our business; (27) the impact of cybersecurity breaches or our actual or perceived failure to protect company and personal data, including our failure to comply with new and increasingly complex global data privacy regulations; (28) changes in accounting policies applicable to our business; (29) our discretion to adopt, conduct, suspend or discontinue any share repurchase program or conduct any debt repayments, redemptions, repurchases or refinancing transactions (including our discretion to conduct purchases or repurchases, if any, in a variety of manners including open-market purchases, privately negotiated transactions, tender offers, redemptions, or otherwise); (30) our ability to utilize net operating loss carry-forwards to offset tax liabilities; (31) our ability to separate the Company’s Home and Personal Care (“HPC”) business and create an independent Global Appliances business on expected terms, and within the anticipated time period, or at all, and to realize the potential benefits of such business; (32) our ability to create a pure play consumer products company composed of our Global Pet Care (“GPC”) and Home & Garden ("H&G") businesses and to realize the expected benefits of such creation, and within the anticipated time period, or at all; (33) our ability to successfully implement and realize the benefits of acquisitions or dispositions and the impact of any such transactions on our financial performance; (34) our ability to achieve our goals and aspirations related to the reduction of greenhouse gas (“GHG”) emissions or otherwise meet the expectations of our stakeholders with respect to environmental, social and governance (“ESG”) matters; (35) the impact of actions taken by significant shareholders; (36) the unanticipated loss of key members of senior management and the transition of new members of our management teams to their new roles; and (37) the other risk factors set forth in the Company's 2024 Annual Report on Form 10-K, subsequent Quarterly Reports on Form 10-Q and other filings within the United States Securities and Exchange Commission (the "SEC").
上記の要因の一部は、当社の年次報告書および四半期報告書(本報告書を含む)の「リスク要因」の項(該当する場合)に詳しく記載されています。本レポートに記載されている情報は、本レポートの対象期間の末日時点、または別途指定された時点においてのみ正確なものであり、それ以降、当社の事業、財務状況、経営成績および見通しは変化している可能性があります。米国の証券取引法およびSECの規則・規制を含む適用法で義務付けられている場合を除き、当社は、新たな情報、将来の出来事、またはその他の結果にかかわらず、将来の見通しに関する記述を、実際の結果、または当該将来の見通しに関する記述に影響を与える要因や仮定の変更を反映するために、公に更新または修正する義務を負うものではありません。
Item 9.01 財務諸表および添付資料
(a) 該当しない。
(b) 該当しない。
(c) 該当しない。
(d) 出展物
本報告書(Form 8-K)には以下の添付資料が含まれています。
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Exhibit No. |
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Description |
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99.1 |
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104 |
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カバーページ・インタラクティブデータファイル(カバーページのxbrlタグがinline xbrlドキュメント内に埋め込まれています。) |
SIGNATURES
1934年証券取引法の要件に従い、登録者は本報告書に正式に権限を付与された署名者により、登録者を代表して署名させた。
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| Date: February 6, 2025 |
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SPECTRUM BRANDS HOLDINGS, INC. |
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By: |
/s/ Jeremy W. Smeltser |
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Name: Jeremy W. Smeltser |
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タイトルエグゼクティブ・バイス・プレジデント兼チーフ・ファイナンシャル・オフィサー |
EX-99.1
2
spb-q1f25xex991.htm
EX-99.1
Document
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| 3001 デミング・ウェイ ミドルトン, wi 53562-1431 私書箱620992 ミドルトン, wi 53562-0992 (608) 275-3340 |
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| For Immediate Release |
投資家・メディアお問い合わせ先:ジョアン・チョミアック 608-275-4458 |
スペクトラム・ブランズ・ホールディングスが2025年度第1四半期決算を発表
-売上高は1.2%増、既存事業売上高は1.9%増、主にホーム&ガーデンの秋季シーズン延長とシーズン前の販売加速が牽引
-継続事業の純利益2,460万ドル、調整後EBITDA7,780万ドルは、それぞれ710万ドル、650万ドル増加した。
-前年度の投資利益を除いた調整後EBITDAは1,650万ドルの増加
-第1四半期に0.8百万株を72.9百万ドルで取得
-HHI終値から本日までに1,530万株を12億ドルで取得
-2025年度の業績枠組みを維持し、2025年度も売上高は1桁台前半、調整後EBITDAは1桁台半ばから後半の成長を見込み、調整後EBITDAから調整後フリー・キャッシュ・フローへの転換率は50%を目指す
ウィスコンシン州ミドルトン、2025年2月6日 - 革新の推進と卓越した顧客サービスの提供に注力する世界的なブランド消費財・家庭用品の大手企業であるスペクトラム・ブランズ・ホールディングス(NYSE: SPB、以下「スペクトラム・ブランズ」または「当社」)は本日、2025年度第1四半期(2024年12月29日終了)の継続事業の業績を発表した。
「今年のスタートには満足している。2024年に開始し、2025年も継続するブランド重視の投資は、製品の革新と消費者の需要を促進している。eコマースへの投資は、当社のほとんどの製品にとって最も急成長しているチャネルでの勝利に役立っている。昨年築いた勢いは今年も引き継がれています。ホーム&パーソナルケア事業はホリデーシーズンが堅調に推移し、ホーム&ガーデン事業は第1四半期が近年で最も好調でした。グローバル・ペットケア事業の四半期売上高は、S/4Hanaへの移行に先立ち前期に小売業者の購入が加速したことによりマイナスの影響を受けました。GAAPベースの純利益と希薄化後1株当たり利益はともに増加し、調整後EBITDAは投資利益を除いた前年度の調整後EBITDAを26.9%上回りました。売上総利益率も24年度第1四半期より140bp上昇しました。スペクトラム・ブランズの会長兼最高経営責任者(CEO)であるデビッド・マウラは、次のように述べた。「当社の事業は引き続きコスト改善を実現し、スリムな状態を維持しています。
マウラ副社長は、「当社の事業および商業チームは、最近の関税措置の影響を最小限に抑え、軽減するための計画を実行に移しています。年初から好調なスタートを切ることができ、今後もこの勢いを維持していくつもりです。2025年度第1四半期ハイライト
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Three Month Periods Ended |
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| (単位:百万ドル、1株当たりおよび%を除く) |
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December 29, 2024 |
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December 31, 2023 |
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Variance |
| 売上高 |
|
$ |
700.2 |
|
|
$ |
692.2 |
|
|
$ |
8.0 |
|
|
1.2 |
% |
| 売上総利益 |
|
257.8 |
|
|
244.9 |
|
|
12.9 |
|
|
5.3 |
% |
| Gross profit margin |
|
36.8 |
% |
|
35.4 |
% |
|
140 |
|
bps |
| 営業利益 |
|
44.7 |
|
|
25.0 |
|
|
19.7 |
|
|
78.8 |
% |
| 継続事業の純利益 |
|
24.6 |
|
|
17.5 |
|
|
7.1 |
|
|
40.6 |
% |
| 継続事業マージンの純利益 |
|
3.5 |
% |
|
2.5 |
% |
|
100 |
|
bps |
| 継続事業の希薄化後1株当たり利益 |
|
$ |
0.87 |
|
|
$ |
0.51 |
|
|
$ |
0.36 |
|
|
70.6 |
% |
| Non-GAAP Operating Metrics |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 継続事業の調整後ebitda |
|
$ |
77.8 |
|
|
$ |
84.3 |
|
|
(6.5) |
|
|
(7.7) |
% |
| 調整後ebitdaマージン |
|
11.1 |
% |
|
12.2 |
% |
|
(110) |
|
bps |
| 継続事業の調整後eps |
|
$ |
1.02 |
|
|
$ |
0.63 |
|
|
$ |
0.39 |
|
|
61.9 |
% |
|
|
|
|
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-売上高は1.2%増加し、為替の悪影響510万ドルを除いた既存事業売上高は1.9%増加した。売上高は、主にS/4Hana ERP導入に関連した前年度への戦略的前倒し注文によるGPCの売上減少により一部相殺されたものの、H&Gの秋季シーズン延長およびシーズン前の売上加速、HPCの好調なeコマース売上により増加した。
-売上総利益およびマージンは、売上増、コスト改善策、為替の好影響により増加したが、海上運賃のインフレおよび一部製品ラインの関税免除期間終了による関税の上昇により一部相殺された。
-営業利益は、売上総利益の改善およびコスト削減努力により、マーケティングおよび広告宣伝費の増加により相殺されて増益となった。
-継続事業からの純利益および希薄化後1株当たり利益は、営業利益の増加、金利コストの減少、株数の減少により増加したが、投資利益の減少により一部相殺された。
-調整後EBITDAは7.7%減少し、調整後EBITDAマージンは投資利益の減少およびブランド構築投資の増加により110bp減少した。
-調整後希薄化後EPSは、支払利息の減少および発行済み株式の減少により1.02ドルに増加したが、調整後EBITDAの減少により一部相殺された。
2025年度第1四半期 セグメントレベルデータ
Global Pet Care (GPC)
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