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UNITED STATES
SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION
Washington, D. C. 20549

FORM 8-K

現行レポート
第13条または第15条(d)に基づき
1934年証券取引所法

報告書の日付2023年7月27日
(最も古いイベントの報告日)

FORD MOTOR COMPANY
(定款に明記された登録者の正確な名称)

Delaware
(州またはその他の設立管轄地)
1-3950 38-0549190
(Commission File Number) (IRS Employer Identification No.)
One American Road
Dearborn, ミシガン 48126
(主要経営陣の住所) (Zip Code)

登録者の電話番号(市外局番を含む) 313-322-3000

Form8-Kの提出が、以下の条項のいずれかに基づく登録者の提出義務を同時に満たすことを意図している場合は、以下の該当するチェックボックスをチェックしてください:

☐ 証券法規則425(17 CFR 230.425)に基づく書面によるコミュニケーション
☐ 取引所法の規則14a-12(17 CFR 240.14a-12)に基づく資料の勧誘
☐ 取引所法の規則14d-2(b)に基づく開始前のコミュニケーション
    (17 CFR 240.14d-2(b))
☐ 取引所法の規則13e-4(c)に基づく開始前のコミュニケーション
    (17 CFR 240.13e-4(c))

法第12条(b)に従って登録された証券:
Title of each class Trading Symbol(s) 登録されている各取引所の名称
普通株式、額面1株につき0.01ドル  F New York Stock Exchange
6.200% 2059年6月1日満期の社債 FPRB New York Stock Exchange
6.000% 2059年12月1日満期の社債 FPRC New York Stock Exchange
2062年8月15日満期 6.500%債券 FPRD New York Stock Exchange

登録者が1933年証券法規則405(本章230.405節)または1934年証券取引法規則12b-2(本章240.12b-2節)で定義される新興成長企業であるかどうかをチェックマークで示す。

Emerging growth company ☐

新興成長企業の場合、登録者が取引所法第13条(a)に従い提供される新規または改訂された財務会計基準に準拠するための移行期間の延長を利用しないことを選択した場合は、チェックマークで示す。☐



項目2.02.経営成績および財政状態。

フォード・モーター・カンパニー(以下、「フォード」または「当社」)は、本書の別紙99として提出された2023年7月27日付ニュースリリースを参照することにより、ここに取り込むものとします。

2023年7月27日午後5時より、フォードのジム・ファーレイ社長兼最高経営責任者(CEO)、ジョン・ローラー最高財務責任者(CFO)をはじめとする経営陣が、フォードの2023年第2四半期決算について電話会議を開催します。投資家の皆様は、1-844-282-4573(米国外からは1-412-317-5617)までお電話ください。電話会議への参加には事前登録が必要です:

https://dpregister.com/DiamondPassRegistration/register?confirmationNumber=10180991&linkSecurityString=f9f001daa1

プレゼンテーションと補足資料はwww.shareholder.ford.com。電話会議では、投資コミュニティの代表者が質問をする機会があります。

また、投資家の皆様は、当日の午後8時以降から2023年8月3日まで、1-877-344-7529(カナダからは1-855-669-9658、米国およびカナダ以外からは1-412-317-0088)にダイヤルして、プレゼンテーションのリプレイにアクセスすることができます。リプレイ用のカンファレンスIDは1732240。

上記の時間はすべて東部時間である。

項目 9.01.財務諸表および別紙。

EXHIBITS*
Designation Description Method of Filing
2023年7月27日付ニュースリリース Furnished with this Report
Exhibit 104 カバーページ インタラクティブデータファイル **
(formatted in Inline XBRL)

SIGNATURE

1934年証券取引法の要件に従い、登録者は本報告書に正式に権限を付与された署名者により、登録者を代表して署名させた。

FORD MOTOR COMPANY
(Registrant)
Date: July 27, 2023 By: /s/ David J. Witten
David J. Witten
Assistant Secretary


* 添付資料中の当社ウェブサイトおよび/またはその他のソーシャルメディアサイトやプラットフォーム、およびその内容への言及は、便宜上のものであり、かかるウェブサイトやプラットフォームおよびその内容は、参照により本報告書に組み込まれるものではなく、また証券取引委員会に提出されたものともみなされません。
** レギュレーションs-tの規定に従い、本報告書とともに電子的に提出されたもの。

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NEWS 1 www.facebook.com/ford www.medium.com/@fordwww.twitter.com/ford www.instagram.com/ford Ford Pro, Ford Blue Drive Solid Second-Quarter Results; Company Raises Expectations for Full-Year 2023 Profitability • Revenue increases 12% year-over-year to $45 billion; net income ($1.9 billion) and adjusted EBIT ($3.8 billion) also higher; cash and liquidity persistently strong • Appeal of Ford Pro to commercial customers produces 22% revenue growth; EBIT more than doubles to $2.4 billion, a 15% margin; software, repair services sales up • Ford Blue gas and hybrid business posts higher wholesales and revenue, reports $2.3 billion in EBIT; all-new global Ranger pickup even more popular, profitable • Ford Model e revenue up 39%; scaling, competitive pricing further establishing leadership ahead of industry’s next-generation EVs; now expecting to reach 600K run rate in 2024 • Company raises full-year 2023 guidance for adjusted EBIT to between $11 billion and $12 billion, and for adjusted free cash flow to between $6.5 billion and $7 billion DEARBORN, Mich., July 27, 2023 – Ford showed focus, speed and accountability in producing solid second-quarter 2023 operating results, while taking strategic actions that are expected to help create a high-performing business and long-term value for all stakeholders. “The shift to powerful digital experiences and breakthrough EVs is underway and going to be volatile, so being able to guide customers through and adapt to the pace of adoption are big advantages for us,” said Ford CEO Jim Farley. “Ford+ is making us more resilient, efficient and profitable, which you can see in Ford Pro’s breakout second-quarter revenue improvement (22%) and EBIT margin (15%).” Company Key Metrics Summary


 
2 Ford was again America’s top-selling brand in the quarter – net sales increased more than 11% – and for the first six months of 2023. Worldwide, demand for Ford’s fresh lineup of trucks, SUVs and commercial vans pushed second-quarter revenue up 12%, to $45 billion. Quarterly net income was $1.9 billion, nearly three times higher than in the year-ago period and a 4% margin. Adjusted earnings before interest and taxes, or EBIT, grew to $3.8 billion or 8.4% of revenue. Cash flow from operations and adjusted free cash flow continued to be strong, at $5.0 billion and $2.9 billion, respectively. So was Ford’s balance sheet, with nearly $30 billion of cash and more than $47 billion of liquidity at the end of Q2, both of them up sequentially and year-over-year. CFO John Lawler reiterated that the company has ample resources to simultaneously fund disciplined investment in growth and return capital to shareholders – for the latter, targeting 40% to 50% of adjusted free cash flow. On July 13, Ford’s board of directors declared the latest regular dividend of 15 cents per share, payable Sept. 1 to shareholders of record at the close of business on July 25. Business Segment Highlights In the second quarter, Ford Pro – with a winning combination of vehicles, software and services that generates value for commercial customers and pricing power for Ford – turned 8% growth in product shipments into a 22% jump in revenue. The business unit’s $2.4 billion in EBIT was more than twice its profitability a year ago and represented a 15% margin. Customer deliveries of the all-new Super Duty work truck had an immediate effect on Ford Pro’s performance, with quarterly U.S. sales of Super Duty up 28%. Global revenue from both gas- powered Transit and electric E-Transit commercial vans was also up. Commercial customers are also beneficiaries of Ford’s digital innovation and rapidly expanding software and services. Ford Pro accounts for more than 80% of the company’s nearly 550,000 paid software and services subscribers, to date, including solutions for fleet management, telematics and EV charging.


 
3 Ford Blue – which engineers, makes and sells highly popular gas and hybrid vehicles, including specialized derivative models – improved its performance in every region. The appeal and pricing power of Ford Blue’s iconic products helped account for growth in wholesales and revenue, and $2.3 billion in EBIT. Segment initiatives to improve quality and reduce costs are expected to further raise its effectiveness and profitability over time. In May, Ford Blue and Ford Pro together launched the fully redesigned, highly connected 2024 Ford Ranger. Ranger is a vital part of Ford’s global pickup leadership and is sold in more than 180 markets. Revenue from Ford Model e’s first-generation electric vehicles increased 39% in the second quarter; sequentially, revenue more doubled. “The near-term pace of EV adoption will be a little slower than expected, which is going to benefit early movers like Ford,” Farley said. “EV customers are brand loyal and we’re winning lots of them with our high-volume, first-generation products; we’re making smart investments in capabilities and capacity around the world; and, while others are trying to catch up, we have clean-sheet, next-generation products in advanced development that will blow people away.” Farley said that Ford now expects to reach a 600,000-unit EV production run rate during 2024 and will maintain flexibility, balancing growth and profitability, on the way to attaining a two- million run rate. Last week, citing increasing production capacity at the Rouge Electric Vehicle Center in Michigan, continued work on cost scaling and improving prices for EV battery raw materials, Ford announced lower suggested retail prices for the all-electric F-150 Lightning pickup truck. In April, Ford Model e announced a plan to transform Ford’s existing complex in Oakville, Ont., Canada for high-volume EV manufacturing – assembling battery packs and installing them in next-generation electric vehicles produced on the same campus. Also during the second quarter, the company: • Opened the Ford Cologne Electrification Center in Germany, its first carbon-neutral factory and home of the forthcoming, all-new Ford Explorer for Europe • Completed capacity expansion for the Mustang Mach-E in Cuautitlan, Mexico, and initiated another enlargement of the Rouge facility • Made substantial progress on construction of a next-generation EV pickup plant in West Tennessee, and three joint-venture battery manufacturing facilities in Tennessee and Kentucky, and • Started site preparation for a wholly-owned plant in Michigan that will produce lithium iron phosphate, or LFP, EV batteries. The in-company Ford Model e startup is also responsible for advanced digital platforms and software across all Ford product lines. A primary example is the BlueCruise Level 2 advanced driver-assistance system, which through the first half of 2023 had enabled more than 1.4 million hours of hands-free driving for customers across North America. Ford Credit generated earnings before taxes of $390 million, down from a year ago, as expected, reflecting lower financing margin, the nonrecurrence of credit losses reserve releases and a decline in residual values of leased vehicles – all of which were anticipated in the company’s full-year outlook.


 
4 Lawler said the Ford+ plan is designed to turn great value for customers into the same for shareholders and other stakeholders by “breaking Ford out of the cycle of low margins and high capital that’s typified traditional automakers for way too long.” “We’ve got big ambitions, our approach is different from anyone else’s and we’re doubling down where we have competitive advantages – in trucks, SUVs and commercial vans,” he said. “We think doing that, raising quality and lowering costs can earn us the kind of profitable growth and valuation that best-in-class, technology-led industrial companies command.” Outlook Ford is lifting its guidance range for full-year 2023 consolidated adjusted EBIT to between $11 billion and $12 billion. Likewise, the company is raising its expectations for full-year adjusted free cash flow to between $6.5 billion and $7 billion, with capital expenditures of between $8 billion and $9 billion. The guidance presumes: • Headwinds including global economic uncertainty and inflationary pressures, higher industrywide customer incentives and continued EV pricing pressure, increased warranty costs, lower past service pension income, exchange rates and costs associated with union contract negotiations, along with • Tailwinds comprising an improved supply chain, higher industry volumes, upside from the all-new Super Duty and lower commodity costs. For its transparent, customer-centered business units, Ford now expects full-year EBIT: • Approaching $8 billion for Ford Pro, more than double in 2022, from significant year-over- year improvement in pricing and volume • Of about $8 billion from Ford Blue, with higher volumes and stronger mix more than offsetting any potential pricing headwinds, and • To be a loss of about $4.5 billion for Ford Model e, reflecting the pricing environment, disciplined investments in new products and capacity, and other costs. Full-year EBT for Ford Credit is anticipated to be about $1.3 billion. The company plans to report third-quarter 2023 financial results on Thursday, Oct. 26. # # # About Ford Motor Company Ford Motor Company (NYSE: F) is a global company based in Dearborn, Michigan, committed to helping build a better world, where every person is free to move and pursue their dreams. The company’s Ford+ plan for growth and value creation combines existing strengths, new capabilities and always-on relationships with customers to enrich experiences for customers and deepen their loyalty. Ford develops and delivers innovative, must-have Ford trucks, sport utility vehicles, commercial vans and cars and Lincoln luxury vehicles, along with connected services. The company does that through three customer- centered business segments: Ford Blue, engineering iconic gas-powered and hybrid vehicles; Ford Model e, inventing breakthrough EVs along with embedded software that defines exceptional digital experiences for all customers; and Ford Pro, helping commercial customers transform and expand their businesses with vehicles and services tailored to their needs. Additionally, Ford is pursuing mobility solutions through Ford Next, and provides financial services through Ford Motor Credit Company. Ford employs about 177,000 people worldwide. More information about the company and its products and services is available at corporate.ford.com.


 
5 Contacts: Fixed-Income Media T.R. Reid 1.313.319.6683 Equity Investment Community Lynn Antipas Tyson 1.914.485.1150 Investment Community Christopher Conti 1.313.418.1673 Shareholder Inquiries 1.800.555.5259 or 1.313.845.8540 treid22@ford.com ltyson4@ford.com cconti5@ford.com stockinf@ford.com Conference Call Details Ford Motor Company (NYSE: F) and Ford Motor Credit Company released their 2023 second-quarter financial results at 4:05 p.m. ET on Thursday, July 27. Following the release, at 5:00 p.m. ET, Jim Farley, Ford president and chief executive officer; John Lawler, Ford chief financial officer; and other members of the Ford senior leadership team will host a conference call to discuss the results in the context of the company’s ambitious Ford+ plan for growth and value creation. The presentation and supporting materials will be available at shareholder.ford.com. Representatives of the investment community will be able to ask questions on the call. Ford Second-Quarter Earnings Call: Thursday, July 27, at 5:00 p.m. ET Toll-Free: 844.282.4573 International: +1.412.317.5617 Registration Link (option, speeds login): Ford Earnings Call Webcast: shareholder.ford.com Replay Available after 8:00 p.m. ET on Thursday, July 27, and through Thursday, Aug. 3 Webcast: shareholder.ford.com Toll-Free: (U.S.) 877.344.7529 (Canada) 855.669.9658 International: +1.412.317.0088 Conference ID: 1732240 Webcast: shareholder.ford.com The following applies to the information throughout this release: • See tables later in this release for the nature and amount of special items, and reconciliations of the non-GAAP financial measures designated as “adjusted” to the most comparable financial measures calculated in accordance with U.S. generally accepted accounting principles (“GAAP”). • Wholesale unit and production volumes include Ford and Lincoln brand vehicles produced and sold by Ford or our unconsolidated affiliates and Jiangling Motors Corporation (“JMC”) brand vehicles produced and sold in China by our unconsolidated affiliate. Revenue does not include vehicles produced and sold by our unconsolidated affiliates. Wholesales and revenue exclude transactions between the Ford Blue, Ford Model e and Ford Pro business segments. See materials supporting the July 27, 2023, conference call at shareholder.ford.com for further discussion of wholesale unit volumes.


 
6 Cautionary Note on Forward-Looking Statements Statements included or incorporated by reference herein may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements are based on expectations, forecasts, and assumptions by our management and involve a number of risks, uncertainties, and other factors that could cause actual results to differ materially from those stated, including, without limitation: • Ford and Ford Credit’s financial condition and results of operations have been and may continue to be adversely affected by public health issues, including epidemics or pandemics such as COVID-19; • Ford is highly dependent on its suppliers to deliver components in accordance with Ford’s production schedule and specifications, and a shortage of or inability to acquire key components, such as semiconductors, or raw materials, such as lithium, cobalt, nickel, graphite, and manganese, can disrupt Ford’s production of vehicles; • To facilitate access to the raw materials necessary for the production of electric vehicles, Ford has entered into, and expects to continue to enter into, multi-year commitments to raw material suppliers that subject Ford to risks associated with lower future demand for such materials as well as costs that fluctuate and are difficult to accurately forecast; • Ford’s long-term competitiveness depends on the successful execution of Ford+; • Ford’s vehicles could be affected by defects that result in delays in new model launches, recall campaigns, or increased warranty costs; • Ford may not realize the anticipated benefits of existing or pending strategic alliances, joint ventures, acquisitions, divestitures, restructurings, or new business strategies; • Operational systems, security systems, vehicles, and services could be affected by cyber incidents, ransomware attacks, and other disruptions and impact Ford and Ford Credit as well as their suppliers and dealers; • Ford’s production, as well as Ford’s suppliers’ production, and/or the ability to deliver products to consumers could be disrupted by labor issues, natural or man-made disasters, adverse effects of climate change, financial distress, production difficulties, capacity limitations, or other factors; • Ford’s ability to maintain a competitive cost structure could be affected by labor or other constraints; • Ford’s ability to attract and retain talented, diverse, and highly skilled employees is critical to its success and competitiveness; • Ford’s new and existing products and digital, software, and physical services are subject to market acceptance and face significant competition from existing and new entrants in the automotive and digital and software services industries and its reputation may be harmed if it is unable to achieve the initiatives it has announced; • Ford’s results are dependent on sales of larger, more profitable vehicles, particularly in the United States; • With a global footprint, Ford’s results could be adversely affected by economic or geopolitical developments, including protectionist trade policies such as tariffs, or other events; • Industry sales volume can be volatile and could decline if there is a financial crisis, recession, or significant geopolitical event;


 
7 • Ford may face increased price competition or a reduction in demand for its products resulting from industry excess capacity, currency fluctuations, competitive actions, or other factors; • Inflationary pressure and fluctuations in commodity and energy prices, foreign currency exchange rates, interest rates, and market value of Ford or Ford Credit’s investments, including marketable securities, can have a significant effect on results; • Ford and Ford Credit’s access to debt, securitization, or derivative markets around the world at competitive rates or in sufficient amounts could be affected by credit rating downgrades, market volatility, market disruption, regulatory requirements, or other factors; • The impact of government incentives on Ford’s business could be significant, and Ford’s receipt of government incentives could be subject to reduction, termination, or clawback; • Ford Credit could experience higher-than-expected credit losses, lower-than-anticipated residual values, or higher-than-expected return volumes for leased vehicles; • Economic and demographic experience for pension and OPEB plans (e.g., discount rates or investment returns) could be worse than Ford has assumed; • Pension and other postretirement liabilities could adversely affect Ford’s liquidity and financial condition; • Ford and Ford Credit could experience unusual or significant litigation, governmental investigations, or adverse publicity arising out of alleged defects in products, services, perceived environmental impacts, or otherwise; • Ford may need to substantially modify its product plans and facilities to comply with safety, emissions, fuel economy, autonomous driving technology, environmental, and other regulations; • Ford and Ford Credit could be affected by the continued development of more stringent privacy, data use, and data protection laws and regulations as well as consumers’ heightened expectations to safeguard their personal information; and • Ford Credit could be subject to new or increased credit regulations, consumer protection regulations, or other regulations. We cannot be certain that any expectation, forecast, or assumption made in preparing forward-looking statements will prove accurate, or that any projection will be realized. It is to be expected that there may be differences between projected and actual results. Our forward-looking statements speak only as of the date of their initial issuance, and we do not undertake any obligation to update or revise publicly any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events, or otherwise. For additional discussion, see “Item 1A. Risk Factors” in our Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2022, as updated by our subsequent Quarterly Reports on Form 10-Q and Current Reports on Form 8-K.


 
8 FORD MOTOR COMPANY AND SUBSIDIARIES CONSOLIDATED STATEMENTS OF CASH FLOWS (in millions) For the periods ended June 30, 2022 2023 First Half (unaudited) Cash flows from operating activities Net income/(loss) $ (2,481) $ 3,679 Depreciation and tooling amortization 3,774 3,775 Other amortization (608) (554) Provision for/(Benefit from) credit and insurance losses (107) 212 Pension and other postretirement employee benefits (“OPEB”) expense/(income) (400) 612 Equity method investment dividends received in excess of (earnings)/losses and impairments 171 142 Foreign currency adjustments 60 (97) Net realized and unrealized (gains)/losses on cash equivalents, marketable securities, and other investments 7,974 163 Net (gain)/loss on changes in investments in affiliates 146 (17) Stock compensation 170 238 Provision for/(Benefit from) deferred income taxes (1,160) 3 Decrease/(Increase) in finance receivables (wholesale and other) (4,611) (1,473) Decrease/(Increase) in accounts receivable and other assets (1,856) (1,793) Decrease/(Increase) in inventory (2,507) (3,354) Increase/(Decrease) in accounts payable and accrued and other liabilities 3,180 6,134 Other 118 165 Net cash provided by/(used in) operating activities 1,863 7,835 Cash flows from investing activities Capital spending (3,069) (3,729) Acquisitions of finance receivables and operating leases (20,749) (26,231) Collections of finance receivables and operating leases 24,139 22,517 Purchases of marketable securities and other investments (8,065) (4,860) Sales and maturities of marketable securities and other investments 11,257 7,584 Settlements of derivatives 156 (32) Capital contributions to equity method investments (36) (1,047) Other 509 (359) Net cash provided by/(used in) investing activities 4,142 (6,157) Cash flows from financing activities Cash payments for dividends and dividend equivalents (807) (3,794) Purchases of common stock — — Net changes in short-term debt 595 (658) Proceeds from issuance of long-term debt 18,868 26,401 Payments of long-term debt (24,697) (22,213) Other (199) (197) Net cash provided by/(used in) financing activities (6,240) (461) Effect of exchange rate changes on cash, cash equivalents, and restricted cash (368) 66 Net increase/(decrease) in cash, cash equivalents, and restricted cash $ (603) $ 1,283 Cash, cash equivalents, and restricted cash at beginning of period $ 20,737 $ 25,340 Net increase/(decrease) in cash, cash equivalents, and restricted cash (603) 1,283 Cash, cash equivalents, and restricted cash at end of period $ 20,134 $ 26,623


 
9 FORD MOTOR COMPANY AND SUBSIDIARIES CONSOLIDATED INCOME STATEMENTS (in millions, except per share amounts) For the periods ended June 30, 2022 2023 2022 2023 Second Quarter First Half (unaudited) Revenues Company excluding Ford Credit $ 37,934 $ 42,427 $ 70,129 $ 81,512 Ford Credit 2,256 2,527 4,537 4,916 Total revenues 40,190 44,954 74,666 86,428 Costs and expenses Cost of sales 33,191 37,471 62,227 72,140 Selling, administrative, and other expenses 2,759 2,750 5,499 5,256 Ford Credit interest, operating, and other expenses 1,372 2,272 2,729 4,458 Total costs and expenses 37,322 42,493 70,455 81,854 Operating income/(loss) 2,868 2,461 4,211 4,574 Interest expense on Company debt excluding Ford Credit 312 304 620 612 Other income/(loss), net (1,823) 255 (6,673) 479 Equity in net income/(loss) of affiliated companies 58 (124) 25 6 Income/(Loss) before income taxes 791 2,288 (3,057) 4,447 Provision for/(Benefit from) income taxes 153 272 (576) 768 Net income/(loss) 638 2,016 (2,481) 3,679 Less: Income/(Loss) attributable to noncontrolling interests (29) 99 (38) 5 Net income/(loss) attributable to Ford Motor Company $ 667 $ 1,917 $ (2,443) $ 3,674 EARNINGS/(LOSS) PER SHARE ATTRIBUTABLE TO FORD MOTOR COMPANY COMMON AND CLASS B STOCK Basic income/(loss) $ 0.17 $ 0.48 $ (0.61) $ 0.92 Diluted income/(loss) 0.16 0.47 (0.61) 0.91 Weighted-average shares used in computation of earnings/(loss) per share Basic shares 4,021 4,003 4,014 3,996 Diluted shares 4,052 4,041 4,014 4,035


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